:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, May 4, 2010

Mana 1 Yang Abg??

Sejak 2 menjak ni, kami dalam mode berjimat cermat.. duit sudah susut oke.. tapi alhamdulillah, ALLAH itu Maha Mendengar rintihan hamba dia.. hari ni ade sorang foreigner sewa kete separuh hari, so dapat la jugak RM40..

Kisah semalam

Aku terlena pukul 11.30 pm.. tubuh sangat penat sebab semalam ada pameran sains, so aku involved untuk 1 hari tu.. pukul 1.30 am, aku tersedar.. abang tak tido agi.. pandang kiri kanan, abang tak der.. tibe2 aku bau ayam goreng.. uhh~~ terbayang cite upin ipin yang suke kan peha ayam.. hikhikhik.. aku bangun n tengok abang kat dapur.. tengah goreng ayam kunyit, untuk kami bawa bekal esoknya..

Aku suh abang tanak nasi sebab esoknya aku nak goreng nasi n makan dengan ayam goreng tu.. tapi dalam mamai tu sempat lagi aku cakap kat abang, "tapi aling tak janji tau!" [ada nada malas bangun awal di situ] .. haha.. set alarm kul 5.30 am nak bangun semata-mata goreng nasi.. dalam hati dah cakap, "sah2 memang tak bangun".. =D

Kisah pagi tadi..

Alarm bunyi kul 5.30 am.. aku off n sambung tido.. sedar kul 6 am.. uhh~~ sgt malas lagi rasenye nak bangun.. hikhikhik.. tapi bile pikir abang dah bersusah payah goreng ayam semalam, takkan aku tak leh bersusah payah nak goreng nasi pulak.. unfair la kan.. kesian laki aku nanti.. isteri asik bagi harapan palsu je.. ^_~

Bangun n siap2 nak gi sekolah.. dalam kul 6.45 am, aku pikir cam tak sempat nak goreng nasi.. tapi aku pikir lagi, kalau buat cepat2 sempat.. [tempoh pikir2 dalam 1 minit sahaja].. aku goreng nasi ala2 nasi minyak.. mak aku cakap, kalu tak reti nak wat nasi minyak, goreng nasi macam nasi minyak pun dah oke [ada nada sinis di situ.. ahah]..maksudnya nasi itu digoreng dengan planta sekali dgn rempah ratus macam nasi minyak.. aku modified sikit letak telur..

Bile dah setel nasi goreng, amik 2 bekas, bahagi sama rata.. nasib nasi tu tak leh dibilang, kalu tak aku dah bilang kasi adil.. haha.. then, aku pun masuk bilik pakai tudung.. abang pun siap2 nak gi kelas.. bile aku ngah bersiap2, abang ke dapur n tanye,

" mana 1 yang abang?"

Waahhh~~ mase ni aku rase kami macam budak sekolah.. nak gi sekolah bawak bekal oke.. budak zaman sekarang pun tak bawak bekal.. hikhik.. 2 tupperware tu bentuk sama n saiz sama.. cuma warna je beza.. aku pun cakap, "yang abang hijau, yang aling purple.. nasi sama rata, tak yah pilih2" =D



4 Comments:

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD said...

salam..kak aniem kak aniem..sakit perut saya bc setiap entry akak..pecah perut gelak..lawk sangat ayat2x akak..hehe..emmm mg sume sihat2x..terutamanyer baby..hehe

- said...

haha..COMEL~ =)

incik said...

cutela akak ni..huhu

incik said...

akak..bile mau update??nk dgr citer baby kak..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online