:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, May 25, 2009

Glemer vs ‘Tersorok’

Hari ni aku bukan nak cakap pasal dunia gelemer artis ke ape.. bukan nak cakap pasal si A yang gelemer beli kete besar.. ataupun si B yang gelemer sebab ade rumah besar atau si C yang gelemer sebab ader bini besar.. hehe.. hari ni aku nak cite pasal bakal suami aku ni.. dia ni bukan la tergolong dalam dunia artis yang gelemer2 tuh, tak der tergolong dalam dunia hiburan apa2 pun.. tak pernah sesekali keluar paper ke ape.. hihi..

Al-kisahnya, semalam dia datang rumah aku hantar barang yang aku pesan then terus amik kad kawen untuk bagi ke cikgu kat sekolah kami dulu.. dia ajak aku pi sekali, tapi aku tak nak.. mak ayah aku of course tak bagi jugak.. so, dia pi la sorang2.. sampai kat smaasza, ini lah kisahnya..

“Zubir, lame dah tak datang smaasza..cikgu aziz duk sebut2 sokmo name zubir..kenapa tak datang2 smaasza jenguk sekolah”

Zubir --> senyum

“Tahun ni kitaorang duk tunggu2 gak mesej ucapan selamat hari guru.. selalunya tak pernah pun miss.. tapi tahun ni tak der..pelik jugak..”

“Tak lah cikgu.. tak hantar mesej sebb dah ingat nak datang sekolah..”

Cikgu lain mencelah..

“Kitaorang ingatkan dah kawen, tak ingat kat kami lagi..”

“Tak lah cikgu.. ni datang ni nak jemput cikgu la datang kenduri 6/6 nanti..”

“Nak kawen dah?.. dengan sape?”

“Haniem..x-smaasza jugak..”

“Haniem? Haniem yang mana satu ek? Cikgu tak ingat la dia yang mana satu..”

Aku? mase zubir cite rase nak nanes jea.. sedihnya cikgu dah tak ingat dah aku.. waaaaa..

“Ada gambar dia tak?”

“Ada.. jap saya wat kuar..”

Bukak wallet --> wat kuar gambar aku 3 keping --> ketiga2 gambar aku tuh semua versi lain2..
Mase zubir wat kuar gambar aku tuh, semua cikgu datang dan keliling zubir.. seolah2 macam datang jual ubat bagus punye.. hikhik.. semente lah dia pegang paper bag Gamat Healin tu.. bagus2.. ade bakat jugak kalu nak fill in borang jadi jual ubat pasar malam..^_~

“Asal yang ni gelap?”

“Asal yang ni gelembung?”

“Yang ni kecik jea..”

Adus.. buat kali kedua aku rase nak nanes.. dah la cikgu tak ingat aku, siap label2 lagi aku gelap, gelembung.. waaa..

“Oooo.. yang ni dia baru balik PLKN”.. [merujuk kepada yang gelap]

“Yang ni baru lepas SPM..” [ merujuk kepada yang gelembung]

“Yang ni la terkini..” [merujuk kepada yang kecik]

Penjelasan aku.. yang gelap tuh memang la sebab baru balik PLKN, terus aku masuk matric.. yang gelembung tuh sebab aku amik gambar untuk lessen kete, so, lepas SPM memang tubuh aku naik sikit.. berat pun 45 kg.. yang kecik tuh sebab sekarang kan aku dah kurus.. hihi.. nampak lagi kecik la..

So, lepas kad kawen di agih2 kan.. cikgu2 pun cakap la..

“Jom la kita pakat gi 6/6 nih.. sebab dorang ni same2 blaja kita bagi hadiah kertas A4, pen, printer..”

Maka, gelak la cikgu2 beramai2 dalam bilik guru.. tapi aku fikir2 balik bagus gak kalu betul2 cikgu bagi hadiah camtu.. kertas A4 aku boleh guna untuk print thesis, printer sekali pun aku gune buat print thesis, pen2 tu kalu bekalan sampai 24 bulan, keluar U masuk sekolah pun tak habis2 lagi.. hehe.. Aku pun cakap kat zubir..asal tak cakap kat cikgu camni..

“Cikgu jangan lupe bagi hadiah ink sekali... takkan bagi printer kosong jea.. hikhik”

~the end~

Orang gelemer : Zubir
Orang tersorok : Aku..
Latar penyedap cerita : cikgu2 smaasza

p/s: mana cikgu nak ingat aku sebab aku pun jarang wish selamat hari guru kat mereka.. hehe.. aku tak macam zubir.. tiap2 tahun tak pernah miss wish untuk cikgu2..


0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online