:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, March 30, 2011

Mami Akan Merindui..

tibe2 rase feeling2 nak tulis belog malam2 camni.. al-maklum, dalam seminggu ade satu malam je kot yang mampu bertahan mata dari tido seawal jam 8 pm.. keke.. malam2 lain, kem salam la kalau nak celik mata kul 8 pm ke atas, awal2 dah pengsang sama hadeef atas katil.. hehehe..


tadi, mase nyusukan hadeef, aku feeling sorang2.. sebelum memori otak aku terdelete semua kenangan2, baek aku abadikan kat sini.. eh, lepas bersalin ni memori aku low betul la.. asek asek lupe.. tensen en zubir kalau dia mintak aku simpan barang tetibe aku lupe.. wakakaka.. pastu dia akan bebel2 sebab aku asek lupe.. buruk oh orang laki bebel, tak sehebat pompuan.. ^_~


hadeef kalau menyusu, dia akan menyusu sambil mengiring.. means kami akan bertentangan.. kedua2 kaki dia akan landing baek punye atas peha maminya.. ATAS peha okeh, bukan tepi.. sebelah tangannya akan lurus (depa kan tangan) seolah2 nak tampu tubuh aku time menyusu.. ohh, kalau aku buat2 lupe tangan cumil dia, patah riuk la tangan hadeef aku tindih nanti.. dan sebelah tangannya akan berada di atas tubuh aku.. seolah2 macam peluk..


aku akan merindui saat ini bile hadeef berumur 2 tahun ke atas dengan izin ALLAH kalau dapat menyusukan dia selama 2 tahun.. selepas 2 tahun, tiada lagi kenangan ini.. tacing rase bile hadeef buat camtu.. bile aku nak bangun je, dia akan peluk kuat2, dan kaki dia akan kemas2 berada atas peha aku, tak nak bagi mami tinggalkan dia.. so, kalau nak selamat, sebelum nyusukan hadeef, solat maghrib lah dulu..


pernah kalau aku buat2 lambat bagi susu, dia akan tarik2 baju aku.. macam lapar sungguh... tapi bile dapat je, automatik dia akan buat mende yang disebutkan seperti di atas.. oke hadeef, mami akan hargai saat2 ini.. sayang hadeef selalu..mmmuahaha..


3 Comments:

Unknown said...

sebiji gaya faheem! :D mesti akan rindu kan saat tu. sekarang pun dah start rindu time dia kecik2 dulu hehe

Noli said...

sayunya..comey sungguh....

AmyMizzunderstood said...

Yela..rinduuu...hikhik skrg pun suka sgt tgk anya masa minum susu..tgn tk leh dok diam..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online