:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Thursday, March 17, 2011

Admit Ward




cite basi, tapi tak pe, nak cite gak.. 11 mac ritu, hadeef kene masuk OW (observation ward) sebab dia cirit birit + demam.. senanya, sebelum tu dia dah batuk + selsema selama seminggu.. tup tup, klimak pada sakitnya tu dia berak cair n muntah2.. lebih dasyat dia start sakit bile babanya kene handle satu pameran kat Mesra Mall, Kerteh.. adusss...


mase aku balik sekolah hari jumaat, mak aku dah cakap, hadeef nak muntah bile disuapkan bubur.. minum susu sebotol je habis n tak nak meniarap langsung.. aku mesej en zubir n dia pesan, kalau nampak hadeef memang betul2 lemah, bawak ke emergency terus.. aku ni lemah sikit bab2 nak gi spital, tapi sebabkan anak, redah je la..


nak jadikan cite, lebih kurang kul 4 pm, aku BF kan hadeef, tetibe dengar dia meneran.. sekali tengok najisnya melimpah ruah keluar macam air paip sambil dia melalak.. kompem sakit.. mesej lagi en zubir n dia suh bawak gi hospital bahagian emergency.. nak masuk bilik Doc punye la lama, kul 7 pm lebih baru dapat masuk.. kebetulan hadeef tido tak nak bangun.. puas main pipi dia, langsung tak nak buka mata.. bile aku diri kan dia, dia buka mata sekejap je, then tutup mata semula.. pestime aku tengok hadeef selemah tu..


Doc ape lagi, terus decide masuk OW n perlu amik darah hadeef.. part amik darah la yang wat aku sayu.. sayu wei pegang anak sendiri yang tengah melalak.. tangan baby pulak comel, lagi susah nurse nak amik darah.. lebih kurang setengah jam, baru dapat amik darah hadeef n masukkan air.. tapi yang aku tak tahannya, bile dah amik darah, boleh pulak dia melompat2.. sampai Doc cakap, tadi tak aktif..gaya doc macam menyesal je suh hadeef admit OW.. hahha..


en zubir pulak kul 10 pm baru habis pameran.. gerak balik ke kuantan, kul 12 am lebih baru sampai.. aku nye perut lapar tak usah cakap la.. makan kul 10 pagi je, pastu tak isi2 dah lepas balik sekolah.. rupenye, memang jaga anak kat hospital, mak yang sihat pun rase nak sakit jugak.. ye la kan.. hadeef baru je terlelap, nurse datang nak amik BP, dia tersedar.. nurse datang nak betulkan tangan dia, dia tersedar.. tangan kan masuk air.. alih2, aku tak sedar bile hadeef tarik dia punye branula, terus stop.. pandai kau nak, protes..


esoknya, hadeef dah boleh kuar wad.. nurse tu cakap kat aku, baby ni bahaya kalau cirit birit sebab dia mudah dehydrate.. ade sorang Cina ni, anak dia cirit birit n bawak gi GP, hari kelima bawak gi hospital, alih2 meninggal dunia.. aku bukan kondem GP, tapi tu la antara faktor2 yang aku suke gi goven hospital sebab goven ni dia detail dan puas hati.. kalau nak private sangat, pegi hospital private, baru cukup lengkap alatan dia.. tapi kadang2 yang private pun transfer ke goven kn.. ntah la..



3 Comments:

Ummu Iffah said...

Siannya hadeef...alhamdulillah takde pape...aneem tarukla gambar keletah2 hadeef yer

Rizziela said...

memang tak sampai hati kan tengok anak sakit...

kita yg lemah ni pun boleh jadi kuat asalkan anak kita sihat ...

AmyMizzunderstood said...

Aniemz,

Am follow ur blog since u deliveer hadeef..and i cried masa dia kat hospital dulu..sbb anak amy kena kuning berpanjangan dulu kena cucuk every week pundah buat amy weak!!hahaha..and again, hadeef warded..sakit..amy rasa sedih plak..sebab tk tahan tgk anak2 ni sakit...harap2 takde la lagi pasni...insyallah

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online