:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, July 5, 2010

Nak Masuk Spital.. Masuklah!

Oke2.. seminggu aku tak hapdet bukan bermakna seminggu aku masuk spital.. seminggu aku bersenang lenang di kampung.. sementara abang ade lagi cuti yg berbaki seminggu lebih, jadi lebih baik kemas beg, angkut masuk kete n balik kampung.. yeay!!!



Kami balik kampung 6 hari.. 2 hari di rumah aku, 3 hari di rumah abang.. 1 hari lagi?? ofkos di spital.. gelakkan tuan blog ni sebab tak der kes ape2, tibe2 dia kene warded.. kah kah kah.. sebenarnya, before bertolak balik Besut, aku gitau abang, baby kurang gerak.. padahal mase tu baru kul 3 pm..



Kalau ikutkan fetal kick chart, kiraan 10 kali baby kick start kul 9am-9pm.. sepatutnya, kalau aku nak complain kat abang baby kurang gerak haruslah selepas kul 9 pm.. tapi ni sebab aku yg mengada2 cakap baby kurang gerak, padahal tak concentrate langsung pun baby dah kick berapa kali.. huahuahua..



Dan abang pulak, dia ingatkan sistem di HSNZ sama di HTAA.. 3 kali round cari tempat utk screening.. last sekali, abang tanye pak guard.. rupenye, tak der tempat screening, tapi terus ke tingkat 1 bahagian wad bersalin.. nasib aku pembawa setia buku pink.. kalau tak, mau kene marah dengan misi.. huhu..



Dah pegi tingkat 1, aku pegi bahagian pendaftaran.. terus nurse amik buku pink n bagi 1 kertas suh abang pegi register tingkat bawah.. aku dah pelik dah.. tak tanye ape masalah, tapi terus isi nama aku kat file.. bile abang gi tingkat bawah, rupenye borang tu adalah borang pendaftaran kemasukan wad.. terus abang cancel n naik balik jumpe aku... abang cakap nak jumpe dengan Doc..



Mase tu jam kul 5pm lebih oke.. HO yang on call hari tu tak sampai lagi.. aku tak habis2 tanye nurse, tak leh ke kalau tak masuk wad, buat CTG sudah.. haha.. macam mengajar dorang je, jadi haruslah dorang bengang.. kah kah kah.. then, dalam kul 6 pm, nurse bagi aku buat CTG dulu n kalau result oke, depends pada MO untuk bagi kelulusan tak supaya tak perlu masuk wad.. mase aku nak wat CTG tu, aku rase bersalah gak sebab ramai je ibu2 lain tengah tunggu turn.. tapi dorang dah daftar masuk wad, aku tak nak, sebab tu nurse bagi aku dulu.. =D



Bile buat CTG, aku dah agak dah macam staff kat situ bengang dengan aku n abang.. lebih 30 minit aku terbaring dengan alat CTG tu tanpa dipedulikan..padahal buat CTG 20 minit je pun.. pastu, dekat 1 jam jugak aku terbaring, tibe2 aku dengar sorang HO ni membebel n aku dah agak, bebelan dia adalah sebab bengang dengan abang.. abang bukan cakap ape pun, cume dia cakap kalau kat HTAA lain, screening dulu, kalau CTG oke, no need to admit ward..



Pastu, sebab dia bengang dengan abang lagi, dia tanye aku, nak buat VE tak? (vaginal examination, bese orang sebut SELUK).. aku tebalkan-warna-merah perkataan VE tu kasi nampak sentap sikit.. huh! nasib aku tau VE tu ape.. aku cakap tak nak.. lepas HO tu blah, terus mesej abang, ngumpat pasal dia.. haha.. abang pun geram la lalu speaking indon dgn aku.. "for what? tak der contraction, tak der leaking, tak der show nak wat VE?" hambek ko..



Alhamdulillah, CTG oke je.. baby aktif je gerak.. mak dia je yg mengada2.. terserlah muke merah HO tu tahan bengang kat abang.. dia tunjuk result CTG, nasib abang pandai baca.. dibuatnya kalau abang lupe apa yg dah blaja, malu den.. huhuhuhu.. dah siap debat2 hangat antara HO dgn abang, HO tu pun tanye aku, "awak nak masuk wad tak?" .. aku sebagai isteri solehah acece, mesti lah kene tanye abang.. bile aku pandang abang, nurse plak marah aku.. "Doc tanye awak, bukan suami awak.. " haiseh.. dengan aku sekali yg bengang, nasib pandai cover.. ahha...



Lalu, jadilah episod aku kene tahan wad tanpa ade kes pun.. CTG oke, scan oke, baby aktif, jadilah aku sebagai penghuni wad yg hepi go lucky je.. kalau katil sebelah duk bising tahan sakit pinggang, tahan sakit contraction, resah nak tunggu utk di operate, aku jugak lah yg boleh senyum2 borak macam kat kedai kopi.. haha.. tapi siyes, psiko betul weh tengok orang nak beranak.. waaaa.. takut2..katil sebelah aku, mase mula2 masuk wad 3 cm, dah 4 hari pun still 3 cm lagi.. habes tu, bile nak beranak kalau camtu eh??



Ingat nak amik pic gak sepanjang duk spital, tapi kang, nurse nampak cakap aku ni over excited plak.. dah masuk wad tak sakit, takkan aku nak wat muke cam sakit kan.. sebab abang sangat2 menentang aku masuk wad, nurse tu sampai tak bagi aku pakai tag nama tu kat lengan.. ahha.. so, kalau aku nak cabut senyap2 malam tu pun blh je, tapi sanggupkah nak blah dengan uniform comel warna pink tu?? ohh~~~ tidak sama sekali!!


p/s: baby punye fiil,, sepanjang aku duk kat wad, tak berenti2 menendang sampai pagi.. tau la HO2 semua comey2, takkan anak mama dah pandai nak mengorat anak dara orang kot...kah kah kah..





4 Comments:

yuhazlina said...

Dapat gak masuk hospital yer..sebelum bersalin..Jaga kesihatan baik2....

::~aFiFaHaNi~:: said...

assalamualaikum..

hai kak anim,
hehe,suspen kte bce tjuk entry akk dri blog kte,ingtkn da besalin..
alhmdullh suma oke kn..
xlme lg dah kn,
all the best:)
doa byk2,smoga suma slmat.

ai said...

kadang2 tak paham dgn sikap so called 'professional' kat spital..huuu..that's why people choose to go to private hospital, n if yg tak mampu plk akan escape follow up sbb tak tahan ngan bebelan org2 'professional' nih.

tp best ape admit ward, bole tengok mcm2 org dgn pengalaman2 masing b4 beranak.

Mami Hadeef said...

aniem to afifahani:

wsalam.. hihi.. semua saspen bile tau akak warded.. famili semua terkejut.. padahal tak der pape pun.. tu la, tak lama dah pun.. penantian satu penyeksaan..

aniem to ai:

ihi.. tu la qele.. kalau ikutkan nak bersalin kat HTAA je kot, senang sikit sebab zubir dah biasa sistem kt situ.. tapi camne pun, memang puas hati dgn goven ni.. dia cek semua.. memang bes pun admit ward, mcm2 ragam.. tapi agak psiko la.. haha..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online