:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Thursday, July 22, 2010

Kau Yang Ku Sayang..


2 hari lepas aku dah start basuh baju budak kecik ni.. mula2 aku ingat boleh sekali round je basuh.. rupe2nya, banyak menimbun tahap dewa baju budak ni bile dikumpulkan dalam bakul.. macam sebulan tak basuh baju.. terus aku pengsan! haha..


Hari pertama, aku sangat gigih basuh baju baby dengan tangan.. bukan kene menyental pun, just genyeh2 sikit dengan tangan.. tapi hari kedua, baju yg balance tu aku dah surrender nak basuh guna tangan.. terus angkut baju masuk mesin basuh.. wakakkaa.. nasib awak la nak.. dapat mak yg pemalas.. tapi, tapi dan tapi.. aku basuh baju baby gune mesin pun siap wat setting 'silk' lagi.. bajet mesin pusing ala2 ayu macam cik kiah..



Biasanya, kalau aku basuh baju aku n abang, aku setting 'soak' dulu.. sekali aku lupa yg aku tukar setting 'normal' pada 'silk', jadi mesin ni hanya pusing 2 3 kali round n terus pada bilas.. mak aii.. punye la aku letak sabun bertimbun2.. bazir je.. kesimpulannya, aku akan basuh sekali lagi sebab kes tak puas hati dengan mesin basuh.. heh..


Time aku jemur baju2 ni, amatlah susah yg amat sebab nak tunduk amik baju dalam bakul.. sekali aku tunduk, sekali dia tendang.. oh~~ main kasar nampak.. wakakaka.. aku tunduk lagi, dia tendang lagi.. oke, aku paham dia sempit.. last2 terpaksa la aku pegang bakul tu kepit kat pinggang.. macam makcik2 dulu balik dari sungai basuh baju.. ada gaya.. ada gaya.. ^_~


Tadi aku tertunggu2 parcel dari penjual CD yg paling murah ni.. sekali sampai parcel tu, aku ngah solat, abang yg amik.. en zubir ni plak tak sabar2.. terus dia bukak tanpa tunggu aku.. ='( sedih weh.. sedih.. terus jadi tak khusyu' solat.. haha.. aku cakap, nape tak tunggu aku, nak amik gambar.. dia cakap, oke, kite bungkus balik.. ade ke patut??? jadi gambar parcel tu adalah gambar yg telah dibungkus kali kedua oke..


+ Udah sampei.. +


+ Aku beli 5 je dulu.. takut aku ni hangat2 tahik ayam je.. kalau beli 10, 15 keping, tibe2 tak pakai, ko nak dengar en zubir bebel 40 hari 40 malam??? haha..


~2 keping aku beli brand Rainbow Baby CD.. cutting dia lebih kemas n kecik sikit kot.. sesuai untuk new born baby.. tapi aku rase, aku akan start pakai CD bile balik kuantan.. kalau kat umah mak, takkan nak suh mak aku yg basuh kan.. tak logik.. tak logik.. ~

~1 keping aku beli brand Babyland CD.. sebab gambo sponge bob 2.. ahah.. aku suke gambo tu.. mcm comel je sponge bob kat punggung baby.. tapi comel2 pun, berak busuk jugak.. wakaka.. cutting dia tak sekemas macam rainbow CD .. tapi bile review tentang babyland CD ni, tak der pun orang cakap akan bocor gune Babyland CD..~

~2 keping lagi brand Sunny Baby Minky CD.. sunny baby minky ni cutting dia pun kemas macam rainbow baby CD jugak.. corak2 lebih menarik.. macam2.. soldier design tu abang yg berkenan.. siap suh aku tukar balik code dengan auntie tu, nak jugak design soldier untuk anak bujang dia.. so, aku berserah je la.. ~

Time aku bukak parcel ni, bukan main syok lagi baby gerak2.. bimbang takut orang lain rasmi dulu dia punye 'jamban' ni.. baby, jangan riso.. mama takkan test pakai pun kat baba @ mama.. ni memang untuk awak.. huahuahua..


5 Comments:

yuhazlina said...

mama anim..ops..ke umi anim..hihihi..org dulu2 kata atau pantang larang lah kot..baju baby ni x leh basuh guna mesin n x leh di perah kuat2 nnti tergeliat urat baby tu n x leh guna sabun yang kuat buih nya x elok untuk kulit baby..cian baby tu nnti...

Mami Hadeef said...

aniem to yuhazlina:

tu la.. akak anim pun ade ckap gak.. sebijik cam kak yuz gitau tu.. hihi.. tapi nak wat camne, tak larat nak basuh tgn.. nanti nak basuh plak lagi sekali.. hihi.. kompem basuh tgn pasni..

Insyirah said...

wah k.yus ada pengalaman nampak??hehe
x sabo nk tggu baby anim lahir ni..=D

Unknown said...

alaaa malasnya nak basuh! perluke? perluke? huu. akak nak bagi baby akak pakai baju bau kedai bleh tak ? :p btw aniem da beli ke breast pump?

Mami Hadeef said...

aniem to insyirah:

hihi.. kak nor jgn maen2 dgn kak yuz.. org banyak pengalaman tu.. tunggu ade anak sendiri je, mcm2 praktis dia apply utk anak dia nnti..

p/s: kak yuz, jgn marah eh.. hihi


aniem to ummu ameer:

aniem pun pemalas yg hamat nak basuh baju budak kecik ni.. tau2 la kan baju2 dia cute2.. hihi.. tapi pikir2, ntah tngan india, cina, bangla, indon yg pegang baju tu mase kat shopping complex, jadi tak sampai hati lak tak nak basuh.. hehe.. nasib baju baby mak2 baby tak bagi baby try kt fitting room.. =D

akak, anim lum beli lagi.. ntah bile la nak beli.. hehe.. memang nak beli spectra 3 pun.. tunggu ongkosnya kasi cukup..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online