:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, July 27, 2010

Accident

Takdir ALLAH, sape yang tau kan.. senanya, xcident ni tak der la teruk sgt.. tapi buat aku tersedar, tanpa kite sangka, tanpa kite jangka, sekelip mata, kalau ALLAH cakap DIA 'nak' camtu, maka berlaku lah sedemikian yang DIA mahukan.. tak der sape pun yg mampu halang..

Petang ahad tu, kami memang plan nak balik Kuantan lepas siap2 makan.. kami pulang dari bandar KT lebih kurang kul 4 pm.. jadi, hajatnya dalam kul 4.30 pm tu nak bertolak la balik Kuantan.. ditakdirkan ALLAH, kitaorang xcident.. betul2 depan umah aku..

Cite dia camni, abang nak masuk pagar umah, bagi signal sebelah kanan.. belakang kete kitaorang ade proton wira, belakang wira ade motor budak hingusan yg tunggang.. jadi, bile abang nak belok kanan, opkos la wira tu akan ke kiri.. jadi, motor budak hingusan ni terus pecut ke kanan.. haruslah dia langgar kete kitaorang..

Mase abang nak belok tu, abang dh siap2 pandang cermin sisi kanan n line clear, terus la abang belok.. tibe2 bunyi dum.. aku macam 'eh, bunyi ape tu'.. tibe2 ade serpihan cermin terpelanting ke depan.. pastu tengok motor budak hingusan tu tergolek2 masuk dalam pagar umah aku, pastu tengok penunggang dia kene hempap dengan motor sekali dengan pembonceng.. aku pusing tengok belakang, n perasaan macam kelu.. kelu.. 'eh, rupenye kete aku yg kene langgar..'

Terus rase nak marah kat budak tu.. aku peduli apa darah penuh ngalir kt tangan dia pun, yg pasti 2 budak hingusan tu memang salah.. kalau abang yg salah, mesti dia akan langgar pintu depan sebelah abang.. ni dia langgar pintu belakang, opkos la dia dah nampak abang belok kanan... sesape yg selalu drive, mesti blh imagine kan..

Panggil polis, 1 jam tak sampai2.. dengan polis2 pun aku hangin.. nasib ayah aku ade.. jadi dia yg setelkan.. jiran aku pimpin aku masuk dalam umah sebab dia kate muka aku dah pucat.. takut aku pengsan kt situ.. ayah aku cakap, kite selesai cara baik.. bile sebut nak wat report, pucat muke budak tu.. sebabnya banyak kesalahan yg dia wat;
  1. tak de lesen motor
  2. bawak penumpang pulak
  3. tak pakai topi keledar
Lagi 1, kalau wat report polis, lagi budak tu kene bayar RM 300 sebab dia yg salah.. ayah aku ni kesian, jadi mintak 1k.. kalau ikutkan, kos nak baiki semua mau habes dekat 2K sebab memang kene tukar pintu baru n pintu depan kene ketuk sikit, sembur lagi.. tapi budak hingus tu cakap blh tak bayar 800 ratus je..

Ayah aku ni jenis cepat kesian kat orang.. jadi ayah aku setuju.. ayah aku cakap, kalau nak balik amik duit kat umah, tinggal kan I/C sebab ayah aku tak caya.. dibuatnya dorang tipu kan.. guess what? budak hingus tu seluk poket buat keluar duit RM 800.. isy, aku macam....... banyak nya duit budak tu.. siap cash dalam poket.. tapi sebab tak nak bersangka buruk, jadi malas nak pikir lebeh..

Kesimpulannya, terpaksa la kitaorang bawak kete ayah aku yg buruk tu.. eh, buruk2 pun banyak jasa tau.. kete ayah aku gune pegi site, opkos la berdebu 5 inci.. haha.. tak pernah xcident dalam hidup aku, tu la kali pertama..



0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online