:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, July 7, 2010

Taulah Free..


Oke.. minggu ni direct aku ulang alik ke hospital @ klinik.. hari Isnin appointment dengan klinik ortho.. ohh~~ ini cerita lama sejarah nenek moyang dulu sebab apa aku perlu ke klinik ortho.. ade mase aku cite okeh! hari Selasa aku pegi wat BSP kat KK IM.. BSP semalam wat aku terkejut beruk.. haha.. post dinner punye result 6.0.. border line weh!! rasenye macam sekse gile dah aku diet selama 2 minggu.. dah nama keturunan tu, memang tak leh lari dah dari kencing manis ni.. tobat dh anak kedua memang aku betul2 jaga makan..

Pastu, hari ni aku gi IIUM Women Health Centre untuk 3D scan.. yeay!! ni yang paling aku tak sabar sebenarnya.. hilang sudah kesakitan2 kene cucuk semalam.. so, tadi ikut abang gi kelas.. untuk 2 minggu posting forensic ni, kelas abang kat IMC je.. tak yah ke HTAA.. masuk bangunan Kuliyyah of Medicine utk pestime.. besau gile.. mau aku sesat kalu sorang2.. haha.. asalnya, kitaorang memang tak jumpe pun Women Health Centre ni.. kalau aku yg tak jumpe, tak pe.. ni abang pun same.. abang, sila tutup muka anda.. malu2..

Akhirnya, aku pasrah je nak tunggu lam kete sampai abang habis kelas utk cari bilik tu same2.. hampeh punye bini betul la.. langsung tak nak berdikari.. ngeh3.. aku bukan hape, mane tau kot2 nak terberanak, sape mau tanggung?? sape?? sape?? haha.. nak jadikan cite, otw abang nak ke kelas, akhirnya nampak jugak bilik tu.. tu pun sebab terserempak dengan Prof H.. abang pun panggil aku semula utk daftar n abang pun pecut ke kelas.. mase tu dah kul 9 am, kelas kul 8.30 am.. haha.. apakah sudah terlambat? sendiri jawab oke..

Aku turn yg kedua.. bes betul.. tak ramai orang pun.. pumpangpumpang dengan Prof, then dia suh baring.. suke.. suke.. mula2 Prof ukur yg basic tu segala bagai.. sampai part nak tengok rupe wajah ensem anak aku ni punye la dia malu tahap dewa.. aiseh.. geram aku.. baby duk macam biasa, menyembam muka ke bawah.. tapi memang posisi macam ni bagus untuk senang nak deliver nanti.. jadi baby, duduk lah camtu pun.. mama tak kesah..

Aku tengok Prof sampai macam putus asa nak cari pic baby yg jelas.. sekali tu, dapat tengok dengan jelas, tapi tak sempat nak capture.. bibir dia macam abang.. haha.. tu je yg aku sempat tilik.. last2 baby dah paling muke mengadap tang lain.. pic yang Prof bagi tu kurang jelas sebenarnya dan sampai Prof kate, lain kali datang lagi wat scan.. lain kali, oke.. aku ulang, lain kali... bile abang dah habis kelas, aku pun cite segala bagai kat abang n abang pun kate, kalau camtu, esok kite scan dgn Dr. S la pulak! lain kali dah bertukar jadi esok hari.. ^_~

Aku gelak sakan.. nasib esok dengan Dr S, bukan dengan Prof.. kalau dengan Prof, mesti Prof pun bosan asek patient yg sama je.. haha.. tau lah free kan, takkan tiap2 hari kot.. nasib scan hanya pada hari rabu n khamis, kalau hari jumaat pun ade, adekah daku akan ulang lagi n lagi n lagi??? kitaorang just bayar untuk pendaftaran je, RM 5.. aku dah tanye, kalau orang luar dia cas RM 80 kot.. bukan RM 60.. ntah la, nanti aku kompem kan balik oke.. sesape yg duk area kuantan, blh la nak booking kt UIA ni.. layanan first class gitu..


Bile abang tengok, abang cakap, "wah, tembamnya baby.." =D .. mane tak tembam, berat baby dah 1.779 kg dah... ohh~~ lupe nak gitau.. prof betul2 dah kompem yg baby ni adalah boy..debab betul budak ni.. ikut sape?? ikut sape??




2 Comments:

Ina Hashim said...

salam ziarah

EDD kita beza seminggu je...tembamnya baby...moga semuanya dipermudahkan..AMIN...jemput singgah blog akak ye

Mami Hadeef said...

aniem to ina:

wsalam.. mekasih sudi ziarah sini.. ohh, yeke? dah tengok blog akak..baby kite lahir tarikh dekat2 la ye.. baby memang tembam pun.. berat terlebeh.. haha.. amin.. akak pun anim doakan moga dipermudahkan segalanya..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online