:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, April 30, 2010

28 April 2010 = 23 Tahun


Ucapan yang buat aku terharu;

" Syg, hepi besday ke-23.. semoga panjang umur n murah rezeki.. pape pun, abg mtk maaf ats sume salah silap n thanx for everything.. semoga kita bahagia dunia n akhirat.. abg tak tau nak bg hadiah apa sbb abg tak der duit.. so, aling pilih la mane2 sutera yg alg suke.. k sayang, Luv U so much.. " ~~~~ mesej diterima tepat jam 12:00 am pada 28 April 2010.. tempat : abg di temerloh, aku di kuantan..

Wahhh~~ part yg buat aku terharu : abg tak der duit nak bagi hadiah.. n part yang aku suke : alg boleh pilih sutera yg alg suke.. ngehngehngeh

Aku jengah sutera2 yg ada kat dalam bilik...ohh~~ banyak lagi pilihan yang ada.. tapi at the same time, tidak sampai hati nak pilih sutera yg aku suke walaupun memang ade yg berkenan di hati.. tak sampai hati nak membebankan suami tersayang sedangkan sutera2 tu adalah rezeki untuk anak kami jika ianya berjaya dijual.. modal sutera masih belum dilangsaikan sepenuhnya kepada mak aku, so takkan aku suke suki nak amik wat pakai kat tubuh sendiri kan..

Sebenarnya, perkahwinan mematangkan aku dalam sebuah kehidupan sementara ni.. seawal umur 22 tahun diijabkabulkan membawa aku mengenal erti hidup yang sebenar.. sekarang dah umur 23 tahun, hampir setahun hidup bersama suami n dalam masa yang sama as a married student, membuatkan aku sangat menghargai setiap suapan rezeki untuk kami berdua..

Syukur pada ALLAH kerana memberi peluang pada aku untuk merasai nikmatnya sebuah perkahwinan.. 22 tahun di bawah jagaan ibu bapa, n for the rest of my life, di bawah jagaan suami [bukan di bawah ketiak suami =D ].. thanks abg!! mengajar aling erti sebuah kehidupan walaupun perkahwinan kite baru nak mencecah 11 bulan..

Hadiah dari student..

First time dapat hadiah besday dari student.. sangat terharu okeh.. kelas yang aku selalu membebel sebab tak siap kerja, kelas yang selalu aku ingatkan mereka tentang kehebatan ALLAH Maha Kuasa [ajar Sains, so boleh la relate dengan dalil2 ayat al-Quran kerana al-Quran mendahului fakta Sains], kelas yang selalu buat aku hangin dengan mereka, even kelas keempat pun, tapi pandai la sebab boleh jawab setiap soalan yang aku tanye.. tapi akhirnya, besday aku, anak2 murid ni lah yang bagi aku hadiah..

+ hadiah mereka.. anak2 murid dari kelas 2 Budiman +

+ sehelai tudung n brooch.. brooch yg sgt cantik oke.. +

+ ni hadiah personal dari sorang student 2 Budiman jugak.. thanks ye Wardah +

Sangat terharu bile mereka cakap, kami collect duit sama2 kami cikgu.. hadiah murah je, harap cikgu suke.. aku dapat kad n sehelai tudung [
pandai anak murid aku, beli tudung bidang 50].. n bile aku buke kad tu sangat terharu bile ada dalam 5 6 orang yang tulis;

" thank U for your support to me .." ayat mereka berbeza2, tapi pokok pangkalnya mereka berterima kasih atas rasa keprihatinan aku pada mereka untuk berjaya.. aku nampak, mereka2 ini daripada golongan yg fail Sains akhirnya lulus baru2 ni.. walaupun dapat B, C, tak pe.. usaha yang tidak putus akan membuahkan kejayaan yang bermakna..

Memang aku amik berat pasal mereka seperti sorang ibu.. masuk kelas, tanye dah makan lum, solat ke tak, salam dgn ibu bapa tak.. kalau ada masa lebih, aku mintak mereka tadah tangan doa untuk ibu bapa mereka di rumah, yg fail Sains aku panggil sorang2 tanye kenapa fail, yg tak der duit aku belanja [cuma, aku cover depan pelajar lain cakap, dia tolong cikgu, sebab tu cg belanja dia], cuma baju yang tak bergosok, aku tak gosok la.. hahahaha..

Kamu sayang cikgu, cikgu pun sayang kamu.. isy, ni buat aku lebih sayang akan kerjaya seorang guru!!! cancel nak resign lepas habis contract 5 tahun dgn KPM.. ngeee~~~


2 Comments:

Unknown said...

bestnya dapat hadiah besday dr student. mesti terharu sgt kn?? lg2 kalau student tu la yg plg nakal, plg malas. arwah ayah pnh ckp, selalunya bdk2 nakal ni yg selalu ingt cikgu...


p/s: mmg best jd cikgu... time hari guru plg best. kalau ngajar skolh anak2 dato', tan sri, dpt hadiah lagi best2... tp dulu jd cikgu gnti kt skolh kg je.. ok gak sbb dpt byk hadiah gk. ;p
(terbabas dr niat ikhlas nk memberi ilmu)

Mami Hadeef said...

aniem to miss jue:

bukan terbabas dari niat ikhlas memberi ilmu, tapi kite nak penghargaan dari student.. hihi.. kalau penghargaan itu berupa hadiah yg murah2, its ok.. tak kesah pun.. tapi if penghargaan tu berupa hadiah yg mahal2, itu adalah rezeki.. hikhikhik..

tu la.. mse awal2 praktikal tu fikir nak berhenti kije je lepas habis contract dgn KPM... sebab tekanan dari student, persekitaran, guru2 kt situ.. tapi bile dah rase dihargai, owwhhh~ seronok sgt rasenye jadi cikgu..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online