:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, April 9, 2010

3.5 kg?

Owh~~ itu pertambahan berat mendadak.. sebenarnya, aku rase ianya bukan mendadak pun kalu 3.5kg dalam sebulan sebab every month aku timbang kat makmal, naik sekata je.. ni mungkin sebab penimbang kat klinik baru dibaiki, dan akhirnya, dorang nampak kenaikan berat yg mendadak..


Sejarah berat aku

1 month - 46 kg.. kat makmal aku tak timbang berat pun mase ni..

2 month - 46 kg lagi .. sepatutnya kene berat 46.5kg.. kat makmal, aku timbang dah naik 2 kg jadi 48 kg..

3 month - 46.5 kg .. sepatutnya 47 kg.. mase ni kat makmal kalu tak silap aku dah 49 kg..

4 month - 47.5 kg.. tapi dorang cakap sepatutnya kene 47 kg je.. dah terlebih 500 gram.. mase kat makmal aku timbang 51 kg dah..

18 weeks - timbang 51 kg.. memang ikut yg dalam makmal pun 51 kg.. means that, penimbang baru diperbaiki dan kenaikan berat ini dianggap naik mendadak.. lalu~~~~ dapat lah sticker baru warna hijau.. ngeh!!

Memang kalau diikutkan, aku punye kenaikan dah melebihi paras biasa.. umur kandungan 0-5 months, sepatutnya, kenaikan yang perlu hanya 0.5 kg je dalam sebulan.. so, berat aku sepatutnya adalah 48.5 kg je.. haha.. memang dah terlebih 2.5 kg pun.. tapi bile penimbang yg rosak baru dibaiki, aku dianggap naik 3.5 kg.. owwwhhh~~ warning dapat sticker baru warna hijau.. dekat kad pink aku, ade sticker putih+hijau.. ye, aku penyokong PAS yang tegar.. hikhikhik..

Abang dah gelak2 kat aku.. salah satu faktornya, aku tak alahan.. bile tak alahan, tiada penurunan berat sebab biasanya, bile alahan berat turun n bile dah stabil, berat naik secara normal.. mcm aku ni, berat asek naik, tak turun2 itu yg nurse bimbang.. faktor kedua, makan nasi 3 kali sehari.. sekali makan kedarah macam orang kebulur.. haha.. mana berat tak naiknya.. tak pelik la kan..

Faktor ketiga, sejak ade chef kat rumah ni, asek makan bes2 je.. hari Isnin makan gulai ayam.. hari Selasa, lauk sama je sebab banyak lebih lauk.. hari Rabu, gulai kuning ikan Haruan.. hari Khamis sotong masak sambal.. so, mana tak lemaknya aku makan yang bersantan hari2.. hikhikhik.. owwhhh!! lauk2 itu semua my sayang yang masak oke.. lagi aku selera..balik dari klinik, abang buat 1 keputusan drastik :

"esok, aling kene makan nasi 2 mangkuk je.. makan ikan rebus+ulam cicah budu.. tak der lagi lauk2 bersantan ye"

Aku pun jawab;

"makan lauk mcm orang berpantang je.. tapi kan bang, cicah budu lagi selera bang.. kuagkuangkuang"


3 Comments:

incik said...

bestnye naek brt bdn..hehe..aah kak..budu mmg best,letak cili same..adoi..terliur da...

Nuraishah A.Ghani said...

hehhe...seronok laa mengikuti perkembangan akak nie... smg baby dan akak sntsa sihat hendakNya :)

Nuraishah A.Ghani said...

salam kak... hehehe...yelah org same je kak. :). tak sangka dlm ms yg same akak pun berniaga jugak.. ana ni sbb study cr duit laa kit..takde pendapatan :(. usaha2 hehe.. berkenan kain2 akak tapi harga jauh dr mampu hehe :). klu ade akak bkenan bila2 silalah2 singgah2 ye :). jaga baby baik2 ye kak hehe...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online