:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, November 6, 2009

Hikmahnya Ada...

Aku baru balik dari taklimat praktikum.. dan kat sini aku nak wat 'case presentation' la.. haha.. amik term medic.. asek abang je yang sebut nak wat CP, nak wat CP (case presentation), so, aku nak wat CP aku neh kat blog terchenta.. perhatian: CP aku lain dari CP students medic oke..takbole

Setelah meneliti kes2 terdahulu yang aku lalui, dan mendengar dengan teliti taklimat praktikum tadi, meh aku bentang kan kat sini:

  1. Sebenarnya lepas kawen, kami decide nak guna implanon (salah satu kaedah merancang kehamilan).. tapi setelah dipikirkan betul2, plus minus side effect yang akan muncul sebab kan mende tu, so, aku tolak 100% dan cakap kat abang, aku 'TAK NAK' pakai.. haha.. bile tak pakai pulak tu, aku ni meroyan pulak nak baby.. dan 1 word yang selalu kuar dari mulut abang adalah 'SABAR'.. oke, aku sabar.. bile melepasi bulan yang dijangka selamat untuk peknen, ALLAH masih tak 'bagi' lagi.. so, aku terpikir la mesti ada hikmah..sigh
Apa yang aku nak cakap kt sini adalah, bile aku dengar taklimat praktikal tadi, baru lah aku tau amik cuti lebih 6 hari akan di kira extend semester walaupun ada alasan kukuh dan MC dari doc..maknanya, nak cakap kat sini, kalau lah aku peknen, tetibe alahan kuat tahap melampau, kena tahan ward samapi seminggu ke, alamatnya gud bye utk kawan2 yang akan konvo tahun 2010.. huhu.. wat mase neh, aku belum peknen lagi la.. tak tau la lepas tulis entri neh, terus peknen, itu ada hikmah lain la.. ALLAH buat 'sesuatu' itu ada sebab dan hikmahnya.. oke?
  1. Mase senarai nama praktikum kuar yang first2 sekali tuh, aku tak dapat Kuantan.. sungguh2 aku nangis sampai naik tensen level 10.. hangin satu badan kuar dari tubuh aku melepaskan diri.. 2 3 hari badan nak demam.. 5 kali naik turun tangga ULM, baru dapat.. rupenye ALLAH nak bagi something yang menghiburkan utk aku..menari
Apa aku nak cakap kat sini, tadi aku cek nama penyelia praktikum aku.. ya ALLAH, sukanya hati bile dapat Dr. Bakar sebagai penyelia praktikum.. kalangan kami hanya panggil dia sebagai Dr. Burn.. Dr ni adalah Dr yang gelemer dengan senyum, tak reti nak marah student, nak sesuatu yang mudah je.. apa yang paling syok dengan Dr Burn neh, dia memang caring la dengan student.. pernah la satu hari tu, aku kelas dengan dia..then, ade student final sem nak wat survey.. boleh buat dorang datang lambat.. lambat setengah jam.. Dr Burn siap tunggu kat pintu.. selagi tu tak datang, selagi tu tak nak ngajar.. bile dorang datang, sengih je.. langsung tak marah, tak bebel.. suke2..gatai maknanya nak cakap, Dr Burn tak banyak karenah..

p/s: tahniah untuk abang sebab lulus exam untuk posting surgery..clap..clap.. tepuktangan abang nak hadiah ke? tak yah la ek.. dah besar dah.. nah, amik warming kiss dari aling walaupun dari jauh..love


0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online