:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Thursday, November 5, 2009

Abang, Aling Ada Dosa Dengan Abang Ke?

Soalan tak leh blah je.. haha.. soalan ni boleh diajukan jika manusia itu tergolong dalam manusia suci tanpa dosa jerk! celebrate itu soalan aku untuk abang, bukan soalan classical mechanics utk aku.. Itu je soalan first yang aku tanye lepas habes exam.. Do u know why aku tanye soalan itu kat abang? sebab aku BLUR tahap gaban dalam exam.. ye, aku jadi pen'BLUR' tadi mase exam wahai tuan-tuan dan puan-puan..

Disebabkan BLUR, aku terfikir something..

'isy, aku neh ade dosa yang tak termaaf ke oleh abang? nape sampai tak leh wat langsung neh?'

Lalu, aku teringat yang abang pernah cakap kt aku mase kitaorang baru2 kawen.. bese la, mase tu baru tukar status, mane nak ingat 'orang sebelah' atas katil aku.. haha.. abang cakap:

"kalu aling lupe nak mintak maaf sebelum tido pun, abang dh maafkan dah..jangan riso lah"

So, nape aku tak leh jawab tadi.. sedihnya.. nangihnangihnangih .. aku pandang orang sebelah kanan, dengan halaju 0.05 m/s dia menulis jawapan.. tensen2.. aku, dari tadi otak beku tak mo cair2.. pandang depan, pun same jugak.. laju jerk nulis jawapan.. nasib sebelah kiri aku neh dinding.. so, aku pandang dinding lagi besh..

Memang ada kawan2 aku cakap tak leh jawab.. tapi aku tau, dorang bukan BLUR.. blur dan tak leh jawab adalah sesuatu yg berbeza.. Langrange's equation pun aku tak leh wat sedangkan aku sangat 'laju' buat latihan tajuk tu semalam, aku sangat mahir jawab soalan asemen tajuk tu..

Bile aku terpikir balik, soalan rocket disebabkan aku BLUR, aku tak wat integration untuk cari velocity.. soalan langrange's equation, aku salah tulis negatif.. soalan velocity dependent force, aku sesuka hati tambah 1 per untuk overall jawapan tu sedangkan mid term boleh je jawab.. soalan projectile motion aku langsung tak leh show ape yg soalan tu nak.. so, boleh bayangkan tak aku maybe dapat markah besar tahi hidung semut jerk.. tu pun kalu semut ade tahi hidung.. haha..

Jadi, kesempatan yang ada ini, aku minta maaf pada semua.. rakan2 bloggers, silent reader n pembaca setia blog ni.. mungkin aku ade terkasar bahasa dengan korang, mungkin aku pernah wat korang terkecik hati.. ampun dan maaf dipinta.. doakan untuk aku ye.. lagi 2 papers..

p/s: bile aku baca entri fana yang ini, aku jadi cool sikit..



4 Comments:

Cik Tips Online said...

Ler tu biasa dek.. bila kita pressure sgt akan jadilah begitu.. akak pernah kena kes cam ni atas sebab harapan pensyarah akak tu tinggi kat akak pehtuh akak takut tokleh menunaikan permintaannya lalu akak study sampai lebamm last2 sekali akak tak boleh fikir langsung.. solution ke ape..ke.. formula ke sumer hilang.. walaupun soalan yang sgt mudah...
Yang penting sekali adelah hikmah.. katelah awak memang terror subjek tu.. atau awak memang budak pintar.. kalau keputusan awak pun excellent tentule ade riak.. tambah waktu kerja nanti..
Belajar pandai dan pandai kerja tu satu bonus.. Tetapi lebih baik pandai kerja daripada belajar memang le pandai tapi tak buleh buat keroje.. Sebab kita nak kerja untuk jangka masa yg panjang.. plus melibatkan orang lain.. Jadi tahniah ler.. kadang2 seseorang tu pandai tapi kenapa bila final result dia tak bagus.. tapi masa test ke terror..? sekeping kertas tidak bermakna orang tu tak pandai.. Yang penting hubby dan kuarga awak tau yang awak pandai cukup la... yang lain tu nak dapat kerja tu rezeki..OK? Selamat...

Mami Hadeef said...

aniem to cik tips online:

TQ kak.. paling berkesan kata2 akak, "sekeping kertas tak bermakna menunjukkan orang tu bijak atau tak.." erm, tu la.. sebab anim terlampau mengejar misi 4 flat sebenarnya.. huhu.. itu yang jadi blur.. sebab kite fikir misi kite, nak wat yg terbaik sngat, at the end, jadi BLUR.. huh! frust nunggeng.. hihi..sibuk nak buktikan pada keluarga yang kawen mase belajr tak de masalah, berjaya cemerlang lagi.. tapi, last2 satu paper mcam hancur dh.. harap tak fail je..

p/s: akak., doakan utk anim ek..

fana said...

ish,bukan failed la anim...

bleh score nyer..insyaAllah..

Mami Hadeef said...

aniem to fana:

xtau la fana.. mengharapkan carry mark oke.. kalu tak, hancus2x.. hihi..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online