:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, September 8, 2009

Aku, Kenapa Begitu?

Sambil2 rileks buat tesis, ulang suara 'aku buat tesis' [patut diulang sebutan sebab daku bukan seorang yg rajin.. huhu], tetibe teringatkan abang.. dulu, mase zaman sekolah, aku dan kawan2 aku selalu terbayang, 'kan bes dapat belajar dengan zubir..' atau ayat lain, 'kalu mintak zubir ajar, agak2 dia nak tak?' .. atau ayat yang memang tak logik langsung, 'pinjam otak dia boleh ke?' .. dan mesti ada jugak antara kami yg jawab, 'mane boleh study same2.. nanti kena sound study sama laki2'

Dan.. bile aku dapat result SPM, aku terpikir lagi.. 'ish, asal aku tak sungguh2 study.. result tak besh langsung bile dipandang..' .. lalu, aku compared dengan result abang yang

1A
1A
1A
1A
1A
1A
1A
1A
1A
1A
1A
3B

Aku yang tanpa segan silu cakap kat abang, 'boleh minta A 2 3 bijik?' .. padahal ianya tak mungkin akan boleh berlaku.. dan aku terpikir lagi, 'besh nye kalu dah kawen.. boleh study dengan abang..'

Dan hari ni, bile aku dah kawen, segala2 yang aku terpikir selama ni langsung tak tertunai.. sebab content antara aku dan abang memang contra.. biology & physics boleh together-together ke?

Dan bile aku sedar diri, memang sejak abang matric UIA lagi abang 'bantu' aku study walaupun abang dah dalam kategori medical student.. abang datang UPSI ajar aku tentang Newtons Laws, konsep tentang Force, Motion segala motion include circulation motion, rotational motion.. sedangkan aku, major physics pun tak mampu nak memahami sebetul2 nya.. sangat malu dengan abang sebab abang mengharapkan aku jadi macam dia..

Bile kami pergi jalan2, abang selalu tanye aku macam2 sebab abang nak uji content physics aku sedangkan jawapan aku sume nye tersasar.. erti kata lain, jawapan macam budak 6 tahun... haha..contohnya, 'kenapa loji air dibina kat atas bukit?' ..jawab aku sebab senang air nak diagihkan.. turun bukit.. adekah patut jawapan aku cegitu? then abang betulkan, 'bukan sebab tekanan ke?' .. lalu diri ini terpikir, betul jugak kan?

Contoh lain.. hari tu abang tanye aku, 'kenapa kentut berbunyi?'.. sudah aku tak leh jawab.. adekah patut? then abang sendiri yg jawab sebab hasil getaran bunyi.. aku, kenapa begitu? sedangkan mende2 tu sume adalah major aku.. dan baru2 ni, bile abang bercerita pada aku tentang pujian seorang Doc kepadanya masa dia present long case,
"You take patient's history n examination almost complete!"
aku tersangat lah kagum.. tahniah untuk abang.. memang abang patut dapat pujian.. [bangga la tu dia..hikhik] .. sedangkan aku? oh! tersangat kekurangan.. aku patut jadi macam abang..
************************************************************************************

Update:

Ade beberapa org tanye aku pasal result SPM mr. hubby aku.. oke, aku jawab di sini je la ye.. nama dia memang pernah dicalonkan sebagai Pelajar Terbaik Negeri Terengganu mengikut result trial, tapi tak dapat disebabkan 3B yang satu itu iaitu EST.. dan pelajar terbaik Negeri Terengganu tu disandang oleh pelajar SMKA Sheikh Abdul Malik.. kesian abang.. abang tak nangis kan? dah tak der rezeki, nak wat camne.. patut abang tunggu calling dari KPM utk makan bersama PM tak der, rupenye tak dapat straight A1.. ngeh3..


14 Comments:

FirJah said...

ala... aniem pun ape kurangnya..jgnlah merendah diri..
itu kelebihan dia..
suami isteri kan saling melengkapi..
minggu ni akak turun kuantan.. nak amik kuih raya tempahan kat umah kawan di sg karang.. pastu nak ke eastcoastmall.. hehe. jom!!!

Mami Hadeef said...

aniem to firjah:

ala kak jah.. anim tak balik weekend ni sebab dah tiap2 minggu balik.. naik crame dah tulang belakang den.. hikhik.. minggu lagi sekali anim terus balik raye.. hari selasa pulak tu.. kelas hari kamis tuang cegitu je.. hehe..

benzaldehyde said...

untung k.aniem dpt hubby genius 2..hehe..k.aniem pn genius gk..blh gnti cg. mardiana phni..6t,dpt anak, super duper genius lak..

Unknown said...

beruntung mendapat pasangan yg saling bantu membantu. semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat

kawan kak maa said...

Ok le tuh.. dapat laki idaman.. genius plak tu.. suami seteri tu kan saling lengkap melengkapi..

err pasar raya cowboy tu yg mane? akak dulu baru kawin pernah dok kuantan..psal husband akak keje kuantan.. berulang jugak 2 thn akak dok kl.. mmg x larat mentara belum pregnant ok.. tp kalau tgh pregnant fuh! akak dah rasa pengalaman yg sungguh menyayat hati.. ehehe..

sepohonkayu said...

suami genius? Harap dapat berkenalan dengan dia...

mesti dia bimbing aniemz ilmu dunia dan akhirat kan? Bagus nya~

Anonymous said...

syukrallillah...
aniem di karniakan suami idaman wanita malaya..

aniem..aniem...
gud for u to be humble...
tapi jadikanlah 'abang' sbg sumber inspirasi utk terus maju ke depan..
insyaallah u can do it..
kan ke perkahwinan to complete each..
use the chances given ok!
bittaufik wannajah...

Mami Hadeef said...

aniem to benzaldehyde:

hehe.. sebut pasal cg mardiana, baru ni dia offer nak ngaja smaasza tak sebab dia nak pindah pi skolah lain.. huhu.. tapi cam malu je nak balik sekolah asal nak ngaja.. tapi boleh imbas kenangan2 lalu.. cewahh!!

Mami Hadeef said...

aniem to mata hati:

amiinnn.. mekasih atas doa kamu.. doa dibulan barakah, insya ALLAH dimakbulkan ALLAH..

Mami Hadeef said...

aniem to kawan kak ma:

hihi.. pasaraya cowboy tu dekat dgn ape ntah.. anim tak igt sangat.. mungkin dulu mase akak dok kuantan, pasaraya tu nama lain kot.. tapi kalu tengok dari segi usia pasaraya tu, dah lame dah dibukak.. erm, yela kan.. ulang alik naik turun bas memang sakitkan badan.. sebab nak jumpe asben itu yg sanggup, kalu tak, tak de maknanya.. kui3.. kalu mengandung lagi seksa kan?? ish, nasib la edisi menyayat hati ni akan berakhir tahun ni.. pasni tak de la berulang lagi TM-Kuantan..

Mami Hadeef said...

aniem to sepohonkayu:

erm, dia bese2 je.. insya ALLAH, dia berusaha membimbing saye ilmu dunia n akhirat.. itu tugas suami yg utama kan..

Mami Hadeef said...

aniem to anonymous:

insya ALLAH, anim akan amik peluang tu.. kadang2 malu jugak dengan dia.. asal dia tanye, tak leh jawab.. asal tak tau jawapan je, dia mula tanye.. ngeh3..

abg said...

hoho..pembetulan,bkn 'knowledge' but history taking from the patient is almost complete..xde org ade knowledge almost complete syg.sb 2 Nabi suh timba ilmu dr buaian ampai liang lahad..so,pringatan buat isteri tersayang, rajin2 la stdy ye.kn alg jnji nkbg 4.0 ke abg sem ni..usaha n doa,insyaALLAH dpt..k syg..

Mami Hadeef said...

aniem to abg:

manusia memang bersifat pelupa.. hikhik.. dok ingat, nok wat guane.. ingatkan knowledge.. kuikuikui.. salah tulis.. horlah.. macam susah je nak dapat 4.0.. doa suami perlu kot.. hikhik..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online