:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Thursday, October 21, 2010

Surrender


Aku macam bese, berlagak sebelum tiba masa.. ^_^ dulu, mase Hadeef belum lahir tamau la bagi dia tido dalam buai atau dalam baby rocker tu, kononnya takut kene shaken baby syndrome.. nauzubillah.. tau kan, dah ramai baby meninggal dunia due to shaken baby syndrome.. ya ALLAH, mintak jauh lah dari Hadeef musibah tu..


Tapi,,,


Akhirnya kami surrender.. ohhh~~ sangat lah jadi baba n mami yang kurang sabar.. senanya, mase Hadeef mula2 lahir dia boleh je tido sendiri tanpa diulit atau diriba.. disebabkan Hadeef ni bertuah dilahirkan sebelum raye untuk adegan mengutip duit raya, maka, mase raya ramai lah yang duk riba dia.. orang datang melawat, sah sah la amik Hadeef n riba.. tak kan aku nak jerit, nehi nehi, jangan riba anak aiii...


Sejak dari tu, aku dan en zubir pasan dia nak tido mesti kene ulit.. senanya, baby kalau dari awal diajar tidak diulit atau diriba atau dipangku untuk tido, dia boleh je tido.. bile kite selalu ulit, mind set dia akan jadi, 'kene diulit baru boleh tido..' gitu la.. bukan aku yg ceramah camni, ade hari tu aku baca dalam paper mase aku zaman anak dara.. kah kah kah.. kau tengok, ilmu keibu bapaan telah dikumpul sejak anak dara, patut lah kawen awal.. ^_~


Baby rocker memang kami tak beli awal2 pun kononnya mampu la mengagahkan tangan yang selim untuk ulit baby.. eh, tangan selim tu aku je kot.. erk.. erk.. erk.. pastu, mula la Hadeef nak tido dengan baba dia je.. boleh pikir reason nape Hadeef nak tido dgn baba dia je?? siyes aku tak tipu.. Hadeef seolah2 cop aku macam kilang susu dia je.. elok2 sudah nyusu, terus melalak macam aku dera.. pastu, bile en zubir amik terus diam.. mulut bising2 ngadu kat baba.. mula la en zubir bangga depan aku anak nak dengan dia.. ampes.. ampes..


Disebabkan en zubir dah nak exam, jadinya, tidak mampu lah dia untuk nak ulit Hadeef sampai lena.. sebab mase mesti banyak pada buku daripada Hadeef.. senanya kan, punye la sombong aku.. mase 2 3 hari lepas ayah aku dah cakap suh beli baby rocker, aku cakap tanak sebab takut shaken baby syndrome tu.. tup tup tup, bila mak ayah aku balik tak sampai 24 jam, terus pecut gi kedai cari baby rocker.. hamek kau, nanti kene gelak tanggung sendiri..



Pegi Giant, terus try baby rocker on the spot kat Giant.. hahaha.. Hadeef jadi model baby rocker jap.. mane la tau kan, beli2 tapi Hadeef tanak duduk dalam tu.. rugi tau.. duit yang ciput2 ni harus dibelanja kan dengan betul.. bila nampak dia cam oke je, terus kitaorang sambar.. kalau lah aku tau baby rocker ni wat Hadeef tido lena, aku dah beli lama dah wei.. sejak dia tido dalam tu, tido dia mesti lebeh 2 jam.. kagum2.. ai pun tumpang sekaki tido lena.. bagus2 anak mami ni ye..







4 Comments:

layla_elyas said...

hehe..pengalaman anim ni bt akak teringat masa dpt dzaatin dulu..kami pun cmtu gak..mmg dh siap beli buai..tp janji xnak guna sampai lah terdesak..sekali dia wat xnak lena dr magrib sampai 5pagi..mana nk tahan dok berenjut atas paha..esok awal2 pagi pasang buai..hehehe..kelakar tul bila teringat..tapi InsyaAllah..susah payah jg anak/baby besar ganjaran dr kesabaran kita..

MamaHana said...

samo la kita nim... tapi takper, insyaallah Allah bantu kita pelihara zuriat kita dengan baik... aku pun cenggitu gak aritu, tp mmg senang bila dapat rocker tu, terlentok lena jer danisya tido...

Insyirah said...

duk dlm buai or baby rocker xpe..jgn hayun kuat2 sangat doh la..=)

Aishah Rahim said...

Hanim, nasib kita serupa!

Nashriq nak dengan akak bila haus ? lapar susu aje. Kalau nak tidur, mesti kena berdodoi 5km dengan ayam dia.

Huhuhuhu. Kecik hati tauuuu.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online