:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, October 25, 2010

Spectra 3

eh, ai taip entri ni mase hadeef atas riba.. nasib lah hadeef dapat mak terlebih celik IT ni.. keke.. senanya, malas nak letak dia atas baby rocker dan malas jugak nak letak atas tilam.. motip??? sebab dia terlebeh manja hari ni.. jadi, bile letak atas tilam atau baby rocker, mesti terus celik mata n ajak sembang.. mak nak hapdet belog la sayang.. lalalala.. kesimpulannya, duk atas riba baru dia bahagia tido..


baju 0-3 months dah nak ketat, tapi seluar dia masih boleh dilipat.. motip nak cakap, generasi aku memang tak cukup inci kot.. hehe.. hadeef kene tinggi sikit dari baba tau..


ohh~~ kak zaza, sorry tak reply mesej hari tu.. sibuk berkonvokesyen, sayang nak tanggalkan jubah jadi pulun amik gambar sampai beratus2 keping.. keke.. nasib skang camera digital, kalau guna filem macam dulu, pengsan! kak zaza, pam spectra tu tak jalan jugak, jadi perah susu guna tangan je..~~ sekian, ok kan reply mesej guna belog??? hehe..


mase aku gi konvo hari tu, bawak lah pam spectra 3 ni untuk sesi pam.. kan nak tinggal hadeef 4 jam, budak tu dah la kuat menyusu, kadang2 sejam sekali.. boleh pengsan mami dia.. tup tup tup, malam sebelum konvo aku nak pam, pam tu tak jalan.. ampes. ampes.. terus zasss mesej kak zaza.. kak zaza cakap maybe sebab membrane dia dah keras.. masalahnya, membrane spare aku tak bawak.. membrane cell aku ada la.. hahaha..


mana lah tau kan, pam merajuk time aku pegi jalan2.. kat umah tanak pulak buat hal.. pastu, mula lah aku gigih guna marmet technique.. penat wei.. travel jauh2, malam2 berjaga sebab Hadeef mangun, pastu perah2 susu guna tangan.. sebab aku tak tekun sangat, jadi dalam 1 sesi tu dapat 30 ml untuk setiap 2 jam...gila pemalas.. pastu, aku dah fed up suh en zubir beli susu kalau tak cukup.. eh, gosip2.. kak zaza dah beli pam medela freestyle baru.. hehe.. meriah la stok susu syaura pasni..


sebelum masuk dewan aku dah menyusu Hadeef.. jadi, sah2 dia akan bangun sekali je mase aku tinggalkan dia.. aku tinggalkan susu untuk hadeef 4 oz untuk 4 jam sementara aku dalam dewan.. terlebeh cukup je sebenarnya.. tu pun sebab en zubir bagi banyak support guna Marmet technique, kalau tak, aku dah pengsan awal2 kot.. sudahnya, tau hadeef minum banyak mana? minum lebeh kurang 90 ml, pastu bantai tido dalam stroller sampai la aku habis konvo.. ampes.. ampes.. selebihnya, buang je susu tu dalam tong sampah sebab dari pagi tadi duk dalam cooler sebab aku bertolak balik ke Bangi dah maghrib.. sayang kan ='(


setakat ni, alhamdulillah, ALLAH murahkan rezeki untuk Hadeef Zafran.. aku tak de amik apa2 supplement untuk tambah kan susu pun, just makan makanan seimbang dan minum susu.. tapi sayur sawi dan lobak putih makan setiap hari sejak bersalin.. jangan muka aku jadi sawi dah pasni ^_~ setakat ni belum terpikir lagi untuk buat stok sebab posting maybe bulan 1 tahun depan.. jadi, sementara duk umah ni baik lah direct feeding je kan..

ni penangan first time tido atas baby rocker.. 3 jam tido tanpa sedar.. jadi, haruslah aku kene pam susu.. ni pun tengah2 pam Hadeef tersedar n terus direct feeding.. mula2 risau takut susu dah habis sebab dah pam, rupenye, kenyang je budak tu minum n terus tido nyenyak lagi..


eh, dah lari tajuk dah.. haha.. minah ni syok sorang2 bercerita.. baik lah, berbalik pada cite pam yang ampes tu.. bile aku balik umah, try la tukar membrane dia, pastu terus oke.. senanya, mebi 2 sebab kot dia tak berfungsi malam tu.. mebi sebab membrane dia dah keras, lagi satu sebab aku pasang membrane tak betul kot.. kah kah kah.. alhamdulillah, panjang lagi riwayat spectra 3.. kalau tak, menangis la aku, bukannya murah kan nak beli mende alah tu siap lancarkan perang laki bini.. hehe..


love tommee tippee bottle.. thanks anty zaza sebab hadiahkan untuk saya! muah sebijik untuk anty..










1 Comment:

[Zaza Azlan] said...

haha kelakar, baru sebulan takkan pam dah kiok kot. rasanya sebab aniem jarang pakai, so membrane dia mengeras la tu..

la, bila tengok hadeef pakai botol tu, sesuai je pulak. ingatkan besar sangatla..

congrates sebab dah grad..lepas ni posting mana ye? jangan masuk pedalaman sudahla hehe

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online