:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Saturday, October 9, 2010

Pacifier


Dulu sebelum Hadeef lahir, memang aku dan abang nekad lah tak nak ajar Hadeef hisap pacifier neh.. bukan hape, takut jongang kang.. keke.. tak de la, bukan tu sebab utama.. tade reason kukuh pun, cuma memang tanak sebab tak cantek kat mulut baby asek ade mende asing melekat je..


Tapi sejak 2 menjak neh, Hadeef nampak begitu istiqamah nak mengempeng dengan mami dia.. owh~~ aku gune base jawa 'ngempeng' lebeh ok kot dari base ganu.. orang ganu mesti tau kan..kan.. kan.. asek nak melekat je keroje.. tangan mami slim, rase nak patah tulang tau... oke, dah.. tiada kaitan..


Pastu, aku pun pikir mungkin kalau beli pacifier n bagi Hadeef isap blh mengurangkan tahap istiqamah dia nak melekat dengan aku.. haha.. bukan bosan anak nak melekat, tapi kalau dah sejam asek tanak lepas, mau putus urat kentut aku tau duduk lelame sambil pangku dia.. ^_^


Aku pun beriya google lam internet konon nak cari pacifier yang paling canggih dalam dunia.. dalam pikiran aku samada MAM, Avent atau Tomme Tippie.. pastu, bile dah selidik2 dgn harga yang paling cun, aku mintak abang beli MAM.. pssssttt!! *kalau mak aku tade, aku dah geledah bandar Kuantan pi cari pacifier..kah kah kah*


Berkebetulan, MAM buat promotion.. jadi pacifier yang harga RM 15.90 seketul dah jadi RM 9.90.. nasib abang yang gi beli, kalau aku pegi, mau amik 2 3 ketul ikut warna peberet.. haruslah matching dengan baju kan pacifier tu.. kah kah kah.. lagi2 sale, lagi aku mabuk.. tapi botol MAM tade promotion dan aku maseh tewas pujuk abang nak beli seketul botol MAM tu.. botol tu cantek laaaa...


owh~~ ketiga2 brand functional design dia lebeh kurang je iaitu orthodontic nipple adapts perfectly to your baby's natural sucking action.. MAM Pacifier have symmetrical shields and teats that guarantee that MAM soothers are always in the correct sucking position and therefore help to avoid malformations.. pastu dia tulis situ yang MAM product ni recommended by dentists and orthodontists n MAM pacifier ni pun BPA free.. bese la, mane2 akan cakap produk dia bagus kan.. ^_^ pape pun, aku cakap, yang ALLAH cipta adalah yang terbaik okeh.. itu yang keroje anak aku melekat je 24 jam..


MAM Pacifier


muka tak puas hati sebab kene hisap pacifier.. hisap 3 minit terus reject sampai skang..


kesimpulannya, Hadeef reject pacifier tu 100% oke.. nasib tak bedal gi amik 2 3 warna peberet..

dah la bebel, penat dah.. seperti bese, entri ditulis hari Khamis, hari Sabtu baru blh publish.. menci tau menci.. hilang dah semua idea..


2 Comments:

Abah Yie & Ummi Na said...

:) sama macam anak akak. masa dia 3 bln dulu akak ingat nak bagi dia pakai puting juga. Sebab dia hisap susu akak x berenti kan. Pastu mulut nak nyot-nyot je hehe.

Tapi dia mmg tak nak pakai puting yg akak beli pun. Dia keluarkan puting tu semula. Sampai sekarang ni (14bulan) dia mmg tak pernah hisap puting.

Unknown said...

alala tomelnya baby..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online