:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, December 14, 2009

Apdet2..

Assalamualaikum..

Aku bagi salam dulu.. kasi jin2 yang mengaku jadi tuan dalam blog neh lari anak2.. huahuahua..
Rileks2.. mereka2 sudah berbunyi kenapa lama tak apdet blog.. kenapa? aku urus makan minum laki aku la.. rumah dan tangga yang perlu disapu hari2 (ada tangga ke?), perabot2 yang perlu dilap hari2, karpet2 yang perlu di vaccum hari2 (yang ni memang menipu gile.. carpet tak de, vacuum pun tak de..huhu).. perut suami yang perlu dikenyangkan setiap saat.. Opsss! dat's y zubir makin gemuk ye.. hikhikhik..


Aku baru nak pecah rekod tak apdet sebulan.. tengok2 tak de la lama sangat pun selang masa aku tak apdet.. dalam 3 weeks je pun.. baru ingat nak apdet gune broadband baru, tapi tak berhasil lagik.. pasai apa? sebab JPA tak masuk2.. means aku masih tidak berhasil pau duit bang beli broadband..[ika, zubir nak beli broadband da pasni.. hihi] dah bermalam aku planning nak gi cc utk apdet blog, tapi bile tibe mase abang ajak, 1 je alasan aku.. "ala, tudung aling tak iron lagi la.. malas la nak gi cc" tu je alasan aku.. jangan mrah ye..


Utk kesempatan ni, aku ucapkan selamat pengantin baru untuk Kak Farahiyah dan suami, Kak Farah dan suami, ain dan suami, adibah dan suami dan ain dan suami.. sape nak masuk jugak dalam list aku ni, sila jangan segan silu jemput aku dan abang ye.. dan 1 berita kesedihan yang baru je aku terima tadi.. saat baca mesej tu memang lidah aku terkelu, tergamam.. aku tak dapat terima berita itu sebab hari aku baca development ttg baby itu.. dia sehat.. kalu aku tak dapat terima pemergian arwah, apatah lagi ummi dan ayahnya..


Takziah utk kak mawaddah dan abang hafiz atas pemergian baby tersayang, arwah 'Ukasyah pada maghrib tadi.. atas sebab milk aspiration.. [betul tak ejaan aku neh].. kata abang, milk aspiration ni susu masuk dalam paru-paru.. susu yang dh masuk dalam perut keluar balik pergi ke paru-paru.. sorry kalu salah ye sebab abang pun masih belajar lagi.. semoga kak mawaddah dan abang hafiz tabah menerima dugaan ALLAH ni.. insya ALLAH, anak itu menunggu kalian berdua di pintu Syurga.. ingin memimpin tangan ummi dan ayahnya utk sama2 melangkah masuk ke Syurga.. Al-fatihah..


2 Comments:

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD said...

salam..betul ke kak aniem ukasyah dah x dek?em salam takziah tok kak mawaddah dan abg hafiz..terkejut dengar..walaupun x penah bersemuka tp mengenalinyer melalui blog yanie tahu mereka seronok dengan kehadiran ukasyah dan yanie seronok mengenali mereka..sedihnyer..=(

Mami Hadeef said...

aniem to nurulhidayani

a'ah.. betull.. akak time brite nih lepas isya' hari kematiannya.. sedih sgt2 bile baca sebab banyak tau kisahnya.. seolah2 macam anak itu membesar depan mata.. nak wat camne, ALLAH sayangkan dia.. dan ujian untuk kak mawaddah & abg hafiz sgt lah berat, tapi pasti ganjaran yang indah untuk mreka berdua..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online