:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, October 7, 2008

Saya Mengandung!!

"Alhamdulillah.. kandungan sudah masuk 8 minggu.." tu kate2 seorang wanita yang sudah kawen.. Tak hairan lah kalau mengandung selepas kahwin ni.. kalau yang sebelum kahwin?? akan menjadi tohmahan besar tu.. jgn main2..Opss!! jangan korang salah faham.. bukan anim yang mengandung sekarang ni.. I masih bujang tang tang tang..

Ceritanya macam ni.. semalam anim temankan housemate anim ke library.. dia nak sudahkan assignment dan memerlukan internet.. maklumlah kt umah tak der line internet.. kami jalan masuk ikut pintu pagar kecil.. belum kaki nak melangkah masuk, pak guard kt situ tegur..
"kalau pakai slipper, hang balik tukaq"..
anim jawab : " tak der lah pak cik.. kitaorang pakai sandel.."
mate pak guard mengarah semula ke kaki kami.. " itu bukan sandel.. tak der tapak.. dia kene bertumit dan bertali belakang..
anim jawab : "ade tali lah pakcik.. tengok haaa [sambil menunjukkan bukti yang sandel anim memg ade tali.. jadi ala2 model depan pak guard tu sambil mempergayakan sandel yang sudah buruk itu..hehe..]
pak guard : "tak pe.. pak cik bagi chance.. esok pakcik tak nak tengok lgi pakai mcam ni.."

Anim dan housemate dibenarkan masuk dalam kampus.. dalam hti geram gile.. anim sudah pakai leklok.. dh kire formal sbb bersarung kaki..jalan2 dengan housemate sambil sembg psl tdi..maklumlah, tak puas hati.. tak lame lepas tu, anim pon ade terfikir stu perkare dan cakap kat housemate..
"nyesal tak jawab kat pak cik tadi.. saye mengandung!!.."
begitu lah kisah nye..hehe..
untuk makluman semua, UPSI sedg bertungkus lumus mendisiplinkan cara pemakaian pelajar.. so, sape yang tak ikut pemakaian yang dh ditetapkan akan dikenakan tatatertib di bawah bahagian perundangan pelajar.. silap2 hri bulan, tak leh konvo nnti..

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online