:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, January 5, 2011

Gelak Debab


hahaha.. dan hahaha lagi dan hahahaha lagi.. sekolah baru 3 hari, tapi belog cikgu anim ni dah mati kiok.. kuang kuang kuang.. siyes memang 24 jam tu tak cukup.. kalau boleh tambah, nak extra lagi 3 jam untuk aku tido dengan aman waktu malam, boleh? =D


dah dah.. jangan pura-pura bersin konon belog aku ni berhabuk.. setiap hari aku vaccum okeh, saje je malas nak update.. masuk belog sekadar jeling jeling je sebabnya bile aku start tengok je belog, mesti en zubir akan ehem ehem dan berkata, "kata nak wat kerja, tapi tengok blog.." haa kau.. kan psiko aku namanya tuh..


gelak debab tiada maksud apa2, saje suke suki aku nak tulis title entri cam tu, boleh? hehe..


sangat penat la mengajar ni.. tetiba suara aku yang ayu tulus mulus dah jadi suara besau, nasib tak jadi garau je.. huahuahua.. 4 kelas aku masuk mengajar dan aku akan tekan satu ayat yang amat amat amat penting lah dalam hidup... sebabnya kalau tak, budak akan naik atas kepala aku tanpa segan silu.. ayatnya;

"walaupun saya ni bertubuh kecik, tapi ______________________ (budak yang akan jawab GARANG).. "


hahaha.. misi berjaya setakat ni.. aku masuk je kelas, kelip kelip takut nak pandang aku, buat semua kerja macam budak kelas pertama walaupun mereka mereka itu adalah kelas kedua dari belakang.. tapi garang2 pun, aku layan jugak budak2 suka loya buruk ni.. budak2 nakal ni kadang2 menghiburkan hati jugak, marah2 pun tak guna, cuma aku tekan kah konsep tegas tapi penyayang.. ececec.. geli geli..


senanya, aku kelupaan yang sekolah aku ni bukan lah sekolah berasrama penuh yang boleh score straight A.. hari tu aku masuk 4 Kamil, kedua dari belakang.. dengan bersungguh2 aku tanye, sape yg dapat A math, sorang habuk tak angkat tangan.. alih2 soklan tu telah ditukar, sape yang lulus math.. yang angkat adalah 2 orang, dan selebihnya adalah failed.. pengsan!!


siyes, rase berputar bijik mata.. terkelu kejap sebab nak fikir camne nak mengajar ni sedangkan ada yang belum pandai lagi membaca.. adus,,, sedih sedih.. tapi bile aku ngajo sambil bagi umpan, boleh pulak dorang concentrate.. ececece, sampai 2 3 orang cikgu lain terkejut tengok kelas aku tuh, senyap, tekun je dengar apa aku ajar.. keke.. umpannya adalah duit.. terus jadi miskin aku hari tu.. haha.. RM 2 je pun aku sedekah kan.. berebut2 nak jawab soklan aku tanye..


tapi bayangkan kalau RM 2 sentiasa mengalir setiap hari utk 4 kelas, botak kepalo den.. haha.. nak beli pampers hadeef dengan apa.. nasib minum susu maknya, jimat2... tapi camne, memang sonok pun jadi cikgu sebab suke layan perangai budak yg macam2.. kadang2 sakit hati, kadang menghiburkan hati.. balance la kan =D


2 Comments:

Hamizah said...

salam kenal..
rajin2kan diri ye..

lynntaib said...

Hai, saye teacher-to-be. kimia and fizik. tgh tgu posting. those who graduated from UM ni posting lambat sikit, dah 1/2 thn menganggur ni.

nanti kalau ada pape blh share ye! soalan2 exam ke.. hihi.. nice to know u. hadeef hensem lah! =)

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online