:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, February 15, 2010

Lega...

Apa yang lega??


Cite balik kampung..

-->[ayah-in-law] : "tahun depe tamboh la cucu.." (sambil gelak)
--> [ma-in-law] : "doh bakponyo suko.."

Aku cubit abang n blah naik atas.. konon2 nak iron baju.. ngeee~~ sebelum naik tangga, aku kenyit mata kat kak da [sis-in-law]..

-->[ ayah-in-law] : "brapo bule doh bir?"
--> [abang aka suami I ] : " duo bule setengoh.."
--> [ayah-in-law] : "tengok, pandai ayoh teko.."


Aku gelak besar kat dalam bilik bile abang cite.. abang cite, camne ayah tak cam, ayah ade 9 orang anak.. aku rase penyebab kepada FIL aku cam yang aku peknen adalah;

tepat pukul 11.30 pm, dalam keadaan letrik black out, aku masih bersungguh2 nak makan nasi gulai ayam kampung.. haha.. mase tuh, FIL aku dah pelik kenapa aku bersungguh2 sangat lapo tengah2 malam buta ni.. sanggup pulak suap nasi dalam keadaan bercahayakan lilin sahaja.. ngee~~~


Yang kedua, sebab kepada FIL aku cam yang aku peknen;


Pagi sebelum balik tadi, aku bawak turun mug.. mug tu aku buat susu anmum semalam.. mungkin dia terpandang sisa susu kat dalam mug tu.. huhu..

Dan sekarang.. lega sebab MIL pun senyum je n my mom sendiri pun OK je bile tau aku peknen.. legaa~~~~


3 Comments:

cikwafa said...

bagosla deme tu oke2 je nim...alhamdulillah,,,weh,,g skoloh jgn tensen2..kang pesang xpasal kang,,,mu wat bodo je kalu bdk2 nakal,,,hehe~xsabau nk dpt ank sdare...suke3,,,~

[Zaza Azlan] said...

Haha..klaka2..akak dulu pun saspennn ok nak bgtau parents & in laws gak.. ye la baru sebulan kawen dah peknen 3 minggu =p pastu MIL macam terkejut 'eh bila lan kawin ye?'.
tapi pandai la abah in law aniem teka..

Mami Hadeef said...

To ehsas jaded:

hihi.. tu la, aku malas nok layan sangat budak2 malas blajo ni.. kalu tak, jadi tensen je.. alhamdulillah, gi cek kat klinik pun blood pressure oke lagi walaupun time gi klinik tu lepas waktu sekolah..

To zaza:

hikhik.. akak rezeki cepat.. ALLAH dah tetapkan yg terbaik kak.. kalu anim lekat macam akak gak, alamtnya extend la anim... tak leh praktikal la sekarang ni..

tu la, ingatkan masa FIL cakap camtu, dia tak tujukan pada kami.. rupenye, lepas cakap camtu, terus pandang asben anim n tanye berapa bulan.. mana tak hebatnya, anak dia 9 orang kak.. boleh tau menantu dia peknen walaupun tak cakap.. hikhik

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online