:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Saturday, November 15, 2008

PLKN berulang lagi!!

Anim baru je balik dari meeting untuk Program Kem Kecemerlangan Pencinta Alam yang akan diadakan pada 21 hb November sampai 23 hb.. Fisrt anim dapat tau tentang kem ni, kami akan masuk hutan, tapi belum tau lagi hutan mane.. Then, bile tadi anim attend untuk meeting, baru tau program ni akan di adakan di Kem PLKN di Tapah.. Huhu.. Masuk kem PLKN bermakna PLKN berulang dalam hidup anim..


Anim menyertai PLKN pada tahun 2005 iaitu siri 2/2005.. Anim ditempatkan di Kem PLKN Paya Indah, Banting, Kuala Selangor.. Mule dapat tau name anim terpilih pada Ogos 2004.. Waktu tu anim form 5 kat SMAASZA.. Sekolah anim tak ramai yang dapat.. dalam 50 orang lebih and we were divide into 3 intake.. anim kene intake kedua.. daftar 13 Mac 2005 iaitu 4 hari selepas result SPM diumumkan..


Bile start nak kemas barang, mak anim dah mula naik risau tentang keselamatan anim di sana.. maklum lah, kegagalan PLKN untuk siri pertama menjadi igauan bagi ibu bapa untuk melepaskan anak mereka.. tapi, kerajaan ambil inisiatif untuk membetulkan persepsi ibu bapa terhadap PLKN.. anim dijadualkan menaiki bas di Dataran Batu Buruk, Kuala Terengganu..waktu tu, pserta yang ditempatkan di kem luar dari negeri Terengganu akan bergerak sehari lebih awal dari peserta yang ditempatkan di dalam negeri Trngganu..


Bila nak naik bas, sebak jugak bersalaman dengan mak ayah.. maklumlah, keselamatan tak tau lagi camne... tapi nak tak nak, anim terpaksa jugak untuk pegi PLKN ni.. nanti kene tangkap, tak pasal2 name aku black list..huhu.. sampai di kem lebih kurang pukul 11.30 pm, 13 mac 2005.. perjalanan 12 jam.. ntah ape la lame sngat.. dalam perjalanan, bas berhenti kat Dungun.. askar yang jage kami pesan awal2.. "awak jangan lari yea.. nanti saye kene marah.." hehe..


Bile bas sampai di kem, juru latih memasang lagu tema PLKN.. kuat sungguh.. tetibe semangat kenegaraan naik.. hehe.. tapi bile dengar salah seorng daripada juru latih di situ menjerit memanggil supaya kami jangan berjalan lenggang, anim terus takut.. bukan berlenggang ape, dah itu tempat baru, kene lah pusing kanan kiri tengok camne keadaan dia.. kami diarah kan masuk ke dalam satu blik.. rupenye, diaorang mahu cek tubuh kami, takut bawa barang HARAM..

Handset semua diambil.. rantai, gelang tangan dan sewaktu dengannya semuanya dipegang oleh juru latih.. akhirnya, kami pun di bawa ke dorm n tinggal lah di situ untuk 2 bulan setengah.. banyak lah aktiviti dalam PLKN ni..tapi kalu nak cite banyak plak.. berbalik kepada cite program kem kecemerlangan pencinta alam ni, anim akan masuk balik ke kem PLKN.. tapi mungkin aktiviti dia tak seteruk PLKN.. so, bile pegi program tu nanti akn berulang lah kembali nostalgia PLKN 2005 dulu..

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online