:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Saturday, August 23, 2008

Eah tag aku..Eah, sila baca..Huhu

  1. What were you doing 5 years ago?

    Huhu..5 tahun lepas aku masih sekolah kt SMA ( Atas ) Sultan Zainal Abidin..Mase 2 Form 4..Aku tercampak di kelas 4 Sc 2 sebab 4 Sc 1 ni untuk yang dapat 9A..aku dapat 7A je..So, mase ni jugak ramai kawan2 aku berpindah ke SBP@SBPI@MRSM@Teknik..Disebabkan tahun aku seramai 50 orang yang dapat 9A jadi terasa jugak lah kehilangan kawan2..Yang dapat 9A@8A@7A@6A berpindah ke MRSM atau SBP..tapi ade jugak ke teknik..yang majoriti 5A ramai ke teknik.. ade jugak setengah kawan aku ni 'di arahkan' berpindah ke sekoleh lain sebab tak menepati syarat untuk meyambungkan pelajaran kt sekolah aku.. Seklah aku ni di iktiraf sebagai sekolah berasrama penuh tapi kerajaan negeri punye, bukan pusat.. So, tak glemer sangat laaaahhh.. Banyak aktiviti yang mcam bengong kami buat.. Maklum lah 'honeymoon' lepas PMR...Dah jadi berlagak sikit sebab boleh digelarkan sebagai senior.. Mase ni jugak aku baru kenal ape itu biologi, fizik, kimia dan add math..Mase ni aktif dalam Persatuan Usahawan Muda (PUM)..Banyak aktiviti yang menarik yang aku sertai.. Mase ni jugak aku try2 sembang dengan 'mr right' aku..tapi disebabkan sekolah agama, takde lah kerap sangat pon borak sebab nanti kene sound.
  2. What are 5 things on your to-do list for today?

    1. Tidur lepas subuh then bangun kul 9 pagi :P
    2. Turun dapur makan nasi ayam yang semalam
    3. Borak2 dengan abg aku sebab dia dah nak balik hari ni
    4. Tolong mak goreng cempedak dan pisang
    5. Angkat kain


  3. What are 5 snacks you enjoy?

    1. Chocs! [cadbury]
    2. Any kind of chocolate biscuits - Munchis!
    3. Keropok n kerepek..
    4. Milo pekat sebab aku tambah sikit air.. Sedap woooo.
    5. Jelly.. Kire snack jugak lah.


  4. What are five things you would do if you were a billionaire?

    1. Aku beli kerete untuk wat sewa..Boleh jana pendapatan
    2. Aku bukak satu ladang kambing.. Muat2 untuk 100 ekor kambing untuk aku ternak..
    3. Aku bukak 1 kedai buku.. kat situ pelanggan aku boleh beli buku, sewa buku [novels], surf internet sebab wireless ade, boleh fotostat dan ade cafe situ boleh minum.. Cafe tu hanya ada sajian ringan je macam kopitiam dan wafer pon ade..
    4. Aku nak bukak satu rumah kebajikan..kemasukan hanya untuk ibu tunggal dan ank yatim..Then, kat situ ibu tunggal akan diajar pelbagai kemahiran..Setengahnya diperlukan untuk jaga kambing aku..hehehe..Kat situ sume ade lah, masjid untuk para ibu tunggal buat ibadat, sekolah mungkin dekat untuk anak2 ibu tunggal, ade sedikit ruang tanah untuk bercucuk tanam sebab dorang akan tanam n makan hasil dorang tanam..Jimatkan..Untuk kolam ikan, sedang difikirkan..takkan nak suh makan ikan keli tiap2 hari..tapi sedap jgak..
    5. Paling penting, aku nak bawak mak ayah aku dan keluarga aku ke Makkah..Biar mok aku puas hati duk sane lame2..Dapat tengok Kaabah dengan puas hati..Itu pon aku kalu ad banyak DUIT..No MONEY No TALK..


  5. What are five jobs you've had?

    1. Jadi cikgu ganti..Nak mati gak lah sebab budak2 banyak karenah sangat
    2. Student
    3. SMU - persatuan yang handle students baru daftar univ.
    4. Tukang jual top up..
    5. Driver bile nak gi sekolah sebab kawan aku lagi 2 orang takut nak drive..huhu

1 Comment:

Raihah Rosli said...

sudah bce da...hehehe

Best btul tgok "What are 5 things on your to-do list for today?" anim kan...
bese la tgh2 cuti ni...relax2 je...mls rse nk g upsi blik...huhu

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online