:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, August 8, 2008

Baby Oh Baby..

'Aniem, kak ju dah bersalin dah..6 Mei lepas.. twins boy and girl'

Aku dapat mesej ni mase aku dah selamat sampai kat umah kakak aku kat Bangi..Farah, housemate aku yang hantar mesej ni..Lagipon aku yang pesan kat dia, kalau kak ju dah bersalin gitau laa..Aku yang over excited sebenarnya especially bile dapat tau kak ju pregnant kembar..

Sebenarnya aku tak de la kenal rapat sangat pon dengan kak ju.. Aku kenal dia mase dia datang tumpang kat rumah aku mase aku duk KAB dulu.. Dia ni kenal rapat la dengan Farah, so that's why laa dia datang tumpang kat umah aku.. Save bajet, tak payah sewa hostel.. Lagipun datang sorang2, hubby tak datang, bahaya plak duk sewa sorang2 nanti..

Kak ju sampai dah lewat petang.. Mase tu aku baru bangun tido..Hehe..Baru habis lecture..Farah yang perkenalkan kak ju kepada aku..bile kak ju dah masuk bilik Farah, Farah pon bisik dekat aku, "Kak ju tu dah kawen dah. Dah pregnant pon.. Baru 6 minggu "..Aku pon terkejut jugak laa.. dalam hati, ' waaa,, beshnya'..Hehehehe..

Then, pas maghrib aku sembang laa dengan kak ju.. pernah aku cakap kat dia, "Kakak anim dulu mase 6 minggu laa Dr detect pregnant kembar.. Ntah2 kak ju pon same"..Kak ju pon balas laa, "Isy,, tak laa anim.. Dah scan tengok 1 je"..Aku pon senyum jea..

Di pendekkan cerita, aku dapat kak ju pregnant kembar mase kandungan dia dah 6 bulan.. Farah lupe nak mention kat aku..Aku pon tak hairan sangat laa sebab kak ju sendiri memang kembar, tapi kembar meninggal mase kecil..Bile dah tau kak ju pregnant kembar, aku yang excited..Hehehe..Dia datang mase bulan 3 untuk grad.. Mase tu 7 bulan, tapi perut dah 9 bulan besarnya..Macam2 kak ju cerita :

" malam2 x leh tido ngiring sebabnya kalu ngiring sebelah kanan, yang sebelah kanan akan tolak sebab rasa terhimpit..ngiring sebelah kiri, yang kiri pulak tolak..Jadi malam2 kak ju tido terlentang je laahh..Rase jugak macam semput, tapi nak wat camne.."

Aku pon ketawa je lah dengar.. kesian jugak dekat kak ju.. saiz tubuh dia lebih kurang aku je..boleh dikategorikan sebagai tubuh yang kecil jugak laa..tapi kene carry 2 babies.. dah rezeki dia..kalau aku pun aku nak.. sape yang tak nak 2 babies dalam 1 mase??

Aku dapat tau pulak kak ju dah bersalin bile Farah hantar mesej seperti di atas..Dalam hati, 'Ya Allah, Jika hamba-Mu ini layak untuk menjaga amanah-Mu dengan sempurna, kurniakanlah kepada aku kembar yang sihat dan dapat memperjuangkan Ad-din di muka bumi ini.. Amin"..

Inilah gambar twins kak ju..yang aku punye..next time kalau ade rezeki..Hehehe..


Twins boy and girl ( Dini dan Dayana)

Bestnya twins ni tidur..

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online