:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, August 19, 2008

Maafkan Ku Cikgu..

Sejak hari guru lepas, aku cuba untuk mengingatkan kembali nama-nama guru yang pernah mengajar aku dari PASTI hingga ke UPSI..Namun, sebahagian sahaja yang aku dapat ingat.. Maafkan ku CIKGU..

Berikut adalah nama-nama guru yang pernah mengajar aku dulu..

i) PASTI
- Ustazah...
- Ustazah...
- Ustazah...
* memang aku betul2 lupe nama2 mereka..

ii) SK Bukit Payong
- Cikgu Marzuki ( Sains darjah 4 )
- Cikgu Khalid ( PJK darjah 1 )
- Cikgu Roslina ( English Year 6 )
- Cikgu Zasni ( BM darjah 6 )
- Cikgu Rohadi ( Sains darjah 6 )
- Cikgu Aini
- Ustazah Siti Sara
* hanya ini sahaja yang mampu aku ingat..

iii) Sekolah Menengah Agama (Atas) Sultan Zainal Abidin (SMAASZA)
Tingkatan 1
- Ustazah Shadiah (Guru Kelas)
- Ustazah Puteh ( Tauhid )
- Ustazah Norzera ( Bahasa Arab )
- Teacher Wan Kamariah ( English )
- Cikgu Maimun ( Sejarah )
- Cikgu Zaharah ( Geografi )

Tingkatan 2
- Cikgu Maimun ( Sejarah )
- Cikgu Noor Yasmin ( BM )
- Cikgu Sobah ( Geografi )
- Teacher Wan Nor Hidayah ( English )
- Cikgu Anisah ( Sains )
- Ustazah Norzera ( PI )

Tingkatan 3
- Cikgu Sobah ( Geografi )
- Cikgu Wan Noor Hidayah ( Sains )
- Cikgu Wan Kamariah ( English )
- Cikgu Maimun ( Sejarah )
- Ustazah Syarifah Fatimah ( BA )
- Cikgu Sobah ( BM )
- Ustazah Rohani ( PI )
- Cikgu Rohani ( KH )
- Cikgu Ismail ( Matematik )

Setelah aku dapat result PMR, aku membuat keputusan untuk amik aliran sains memandangkan keputusan peperiksaan aku juga layak untuk aku teruskan niat itu..

Tingkatan 4
- Cikgu Norbaya ( BM )
- Teacher Noraini ( BI )
- Ustazah Rosnida ( BA Tinggi )
- Cikgu Rosnah ( Matematik Tambahan )
- Cikgu Wan Razak ( Matematik Moden )
- Cikgu Ruzak ( Kimia )
- Cikgu Wan Mardiana ( Fizik )
- Cikgu Ariffin ( Biologi )
- Ustazah Wan Mailan ( Pend Syariah Islamiah )
- Ustazah Shadiah ( Pend Al-Quran n As-Sunnah )
- Cikgu ..... ( Sejarah )- cikgu baru, lupe name..
- Teacher Wan Noor Hidayah ( EST )

Tingkatan 5
- Cikgu Asmadi ( BM )
- Teacher Zalina ( BI )
- Ustazah Wan Mailan ( BA )
- Ustazah Shadiah ( Pend Al-Quan n As-Sunnah )
- Ustazah Rosnida ( Pend Syariah Islamiah )
- Cikgu Ruzak ( Kimia )
- Cikgu Wan Mardiana ( Fizik )
- Cikgu Ariffin ( Biologi )
- Teacher Wan Noor Hidayah ( EST )
- Cikgu Che Aini ( Matematik Moden )
- Cikgu Wan Razak ( Matematik Tambahan )
- Cikgu Noor Yasmin ( Sejarah )

Pastu, aku diterima masuk Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan, then aku amik sains fizikal..

Semester 1
Fizik
- Lab ( Cik Nor Hayati )
- Tutorial ( Pn Nun )
- Kuliah ( En.....den lupo )

Kimia
- Lab ( Pn. Rosmawati )
- Tutorial ( Pn...... )
- Kuliah ( den lupo )

Matematik
- Tutoial ( Pn...den lupo )
- Kuliah (En. Mohd Khairul Nizam)

Semester 2
Fizik
- Kuliah (En. Subkhi)
- Lab ( Pn. Nur Ainiza)
- Tutorial ( En. Subkhi)

Kimia
- Kuliah (En. Khairul Nizam n Pn...)
- Lab (En. Mohd ...)
- Tutorial ( En. Mohd...den lupo)

Matematik
- Kuliah ( En Nik Amran )
- Tutorial ( En. Nik Amran )

Bile isi borang UPU, aku pilih UPSI..Maka, tercampaklah aku di sane..

Semester 1 2006/2007
Fizik Asas 1 - Pn. Mazlina
TITAS - En Mohd Nazir
Falsafah Pendidikan Keb - En. Jaafar
CE 1 - Miss Hasimah
Matematik Asasi - Cik Nor Aida Zuraimi
Perkasa - EN. Mohd Ridzwan
Bahasa Melayu Profesional - En. .....

Semester 2 2006/2007
Fizik Asas 2 - Prof Rosli
Hubungan Etnik - En. Izlan Hadi
CE2 - Pn..
Kalkulus Permulaan - Pn. Mazlini
Asas Teknologi dan Komunikasi - Dr...
Sosiologi Pendidikan - En. Ishak
Silat - Students upsi yang dah master silat

Semester 1 2007/2008
Pendahuluan mekanik - En. Shaharuddin
Kalkulus lanjutan - Miss Fainida
Psikologi Pendidikan - Dr Mahani Razali
Pengenalan Kimia 1 - En Azmi dan di ganti oleh Dr..
Teori Pengajaran dan Pembelajaran Sains - Pn. Asmawati
Pengantar Etika - Pn. Junaidah
Tarannum - Abang2 dan kakak upsi yang master tarannum

Semester 2 2007/2008
Getaran, Gelombang dan Optik - Dr Rosazley
Elektronik Asas - Dr Syed Malik bin Syed Mohamad
Pedagogi Pendidikan - Dr Saheda
Pengenalan Kimia 2 - Prof Dr Salihan
Pemikiran Strategik dan Inovatif - En. Nurul Fadzly
Bimbingan dan Penasihatan - En Mohd Eusoff
Persamaan Perbezaan Permulaan - En Abdul Halim

Semester 1 2008/2009
Instrumentasi Asas - Dr Abu Bakar bin Rejab
Termodinamik - Prof Madya Dr Baseri Huddin
Pengenalan Biologi 1 - Dr Nor Nafizah
Strategi Pengajaran dan Pembelajaran Sains - Pn Naziyah
Sains Alam Sekitar - Prof Madya Dr Nur Tjahjadi
Pengujian, pengukuran, penilaian dan pentaksiran pendidikan - En. Mohd Ikhsan


Inilah insan2 yang pernah mengajar aku sejak aku kecil hinga dewasa.. Dewasa ke aku ni?? Hehehe..Kepada insan2 yang pernah mengajar aku, ku ucapkan jutaan terima kasih di atas segala ilmu yang telah dicurahkan untukku..Walaupun ada sesetengahnya aku telah lupe name mereka, namun segala ilmu yang telah dicurahkan tidak akan luput ditelan zaman..Istimewa kepada insan2 ini, andai kata aku telah mengguris hatimu dan perwatakkan ku membuatku dirimu berkecil hati, maafkan ku cikgu...

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online