:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, November 21, 2011

Tips Dapat Kembar..


salam uolssss....

tengok tajuk mcm xleh blah kan.. huhuhu.. ni kalau orang google cari tip nak mendapatkan kembar, kompem naik blog aku.. bukan nak bagi tips pun sebenarnya.. nak cite kan keturunan aku n en zubir..


keturunan aku memang tara ada kembar.. identical ke non identical twin ke memang tak pernah wujud dalam keturunan nenek moyang nyenyek aku.. tatau kot aku ni generasi ketujuh memang dh tak tau keturunan dolu2.. kot2 moyang first aku dulu branak kembar 3 kan, mane kite tau.. keke.. TAPI, aku ade anak sedara kembar.. wahhhh, hebatkan.. hehe.. cumanya, anak sedara aku adalah non identical twin.. nak tengok gambar mereka, jap aku korek laptop aku.. keke..



tak sama kan.. tak sama kan.. mereka adalah kembar tak seiras.. 2 kantung dan 2 placenta.. camne blh jadi kembar tak seiras, sila lah google.. pengsan la makcik kalau cuti skolah pun kene mengajar jugak dalam blog.. hahaha..


ok, habis cite sebelah aku.. en zubir pulak dolu2 mase kitaorang zaman jahil berkapel-kapelan pernah la dia gitau nenek dia pernah cite yg keturunan mereka ade kembar.. nenek kepada nenek dia kot kembar.. ntah, aku pun lupe sape yg ade kembar.. hahaha..lalu, kitaorang pun berangan-angan la nak kembar.. maka, terbitlah entri kembar? mase awal2 kawen dulu..


gila punye berangan bersungguh2.. bile tau peknen kan hadeef, pegi scan tengok hadeef sorang2 je syok duk kat dalam.. haiyyaaaa... tapi tak kesah pun tak dapat kembar... bukan kecewa sampai hantuk kepala kt dinding pun.. kekeke.. bile dah melalui zaman mengandungkan hadeef sampai 39w 2d, baru rase, ish xpe lah x dapat kembar pun sbb memang x larat nak bawak peyut besar2 memandangkan hadeef 3kilo lebih jugak..


tup. tup. tup. peknen kedua ALLAH lipat gandakan rezeki dengan bagi kembar.. ALLAHUAKBAR! memang hepi sangat2 rase nak terjun dari katil lompat2 depan Doc.. hahaha.. yang paling hepi mestilah en zubir.. sebab dia nak sangat kembar.. aku biasa2 je sbb yang tanggung sampai 40w adalah aku.. hehe.. cuak jugak sebenarnya.. mengandung kembar memang besh sebab dua.. buat persediaan menyambut kembar pun memang besh.. duit yg mengalir pun memang besh.. cuma yang tak besh nya bile difikirkan risiko nya.. haiyya, kenapa nak fikir yg negatif kan? positif2 udah leee...


skarang kalau ikutkan scan ade 2 EDD.. EDD aku kene kompem kan melalui scanning.. maklumlah, makcik lupe date first day period.. haha.. so, mase scan 8w EDD 9/6/12 dan scan 10w EDD 16/6/12.. nanti Doc nak kompemkan lagi sekali mase scan 14w.. pasal 2 kantung 1 placenta pun Doc nak kompemkan lagi sekali.. sbb menurut en zubir, kalau 2 placenta duk dekat2 pun memang kite akan nampak mcm 1 je.. rase nak gi scan 3D kt UIA je.. mentang2 free kan.. kene lempang jugak dengan staf nanti asik org sama je tiap2 tahun.. hahaha..

tips mendapatkan kembar..

1. berdoa - aku bukan berdoa bile lepas kawen, tapi aku berdoa sebelum kawen.. sape tau kan bile doa mustajab.. tak sangka pun doa aku yang 4 5 tahun lepas rupenye ALLAH dah makbulkan, cuma tunggu masa je nak bagi sbb ALLAH tau bile hambanya mampu.. mungkin mase mengandung anak pertama, ALLAH tau kami belum mampu dari segi kewangan, masa, pengurusan anak etc.. bile perjalanan membesarkan hadeef ni ALLAH lihat kami sudah mampu, terus diberikan rezeki kembar.. alhamdulillah, ALLAHuakbar!

2. selalu tgk video kembar.. video feberet aku mase belum kawen adalah yg ini.. aiseh, rupenye gatal jugak aku dulu2 eh.. asek fikir kawen je.. ahhaa... bile tgk video ni, selalu doa, mintak la dapat anak kembar jugak.. hehe



ni adalah video peberet sebelum kawen.. video peberet yg terbaru yg aku suke tgk sebelum disahkan peknen kembar adalah yg ini..




bila aku tgk video ni, dgn kepala aku ngeleng2 sama dengan mereka.. haha.. syok betul dorang ni cakap... daaaadaaadaaaa..

2 je tips aku.. sangat tak membantu.. haha.. sori menghabiskan mase korang sbb baca entri ni.. larriiiikkkkk.....


2 Comments:

CaHaYa^KetEnaNGan said...

tahniah...teruja akak dengar anim bakal lahirkan kembar..

ifnirsweet said...

thniah kak anim:)

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online