:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, March 23, 2010

Oke.. Dah Lega!

Sebenarnya, banyak yang nak diceritakan dalam blog, tapi kekangan masa kan.. walaupun cuti skolah, mase sentiasa penuh.. that's y la "suri rumah sepenuh masa" takkan ada masa kerja masuk kul berapa, mase keluar kerja kul berapa sebabnya kerja sentiasa ada dan tak pernah selesai.. ^_~ sampaikan soleh kawan abang cakap, "anim, cuti sekolah ni tak masak jugak.." aku jawab, "sekolah cuti, dapur pun cuti.. ngeee~~~"

BERTUNANG

Secara ringkasnya, senang aku wat tajuk kecil2 cegini kan.. bertunang? sape yg bertunang? ohh, walaupun aku tak tunang mase dulu, tapi aku dah kawen.. haha.. abang aku yang bertunang sebenarnya.. asalnya hanya nak majlis merisik, then bile bincang2 balik dengan kedua-dua belah family, teruskan aja untuk majlis bertunang.. senang kan! lagipun, Terengganu-Selama(Perak) tersangat la jauh..

Decide nak bertunang hanya 3 hari sebelum majlisnya.. so, aku secara volunteer nak wat hantaran abang aku.. ape lagi, pecut gi Cowboy dengan en.hubby.. cari bahan2 nak wat hantaran.. sesungguhnya daku memang minat nak wat gubahan2 ini.. that's y la yang kawen hari tu pun, hantaran aku, aku yg wat sendiri termasuk hantaran abang jugak.. ^_^ dan memang bercita2 nak wat bisnes hantaran pulak.. [kuat nege sungguh!]

Sebab tak nak letih sgt tubuh abang yg nak exam tu, so kami gi dengan kete beso aka bas okeh.. naik bas hari khamis malam kul 1.30am, sampai hari Jumaat.. hari Jumaat tu bertolak gi Selama, hari Sabtu pagi balik Kuantan.. sebenarnya, penat jugak bagi aku yg carry baby ni, tapi tak per la, tak kesah pun sebab menghadiri majlis abang aku tuh lebih membahagiakan.. kumpul 1 famili.. suke2..

KENA OBSERVE

Selaku cikgu yg sedang menjalani praktikal, of course la kan memang kene observe.. sangat bersyukur sebab dapat Dr Bakar yg jadi penyelia aku dan raihah.. seorang pensyarah yg memang baik hati, senyum je manjang.. aku sembang dia ibarat aku sembang dengan ayah aku.. umur dia dah 65 tahun.. Ohhh~ orang yang cintakan ilmu, sampai dah usia lanjut pun masih cintakan ilmu.. aku tak tau la aku ade semangat macam dia tak, nak blaja sampai ke tua! amik degree pun dah ngeluh manjang.. ngeee~~

Dr sampai lewat.. so, dia pesan kat aku teruskan aja pengajaran.. tengah2 aku ngaja, Dr masuk.. aku pun suh ketua kelas bagi arahan bangun semua n bagi salam kat Dr.. Dr senyum tersangat la comel okeh.. mase tu aku dah nak wat experiment, so Dr ter 'miss' sesi introduction n restructuring of ideas.. budak2? tersangat lah bagi kerjasama.. bile aku dah pesan banyak kali, dorang pun paham..

Sebenarnya, aku janji dengan dorang nak belanja makan if dapat feedback positif dari Dr.. dan sememangnya nampak gaya aku kene blanja dorang sebab Dr bagi feedback positif.. tapi mau jadi pokai aku.. nasi lemak biasa RM1.50 x 41 orang = RM 61.50.. dorang demand nak nasi lemak ayam.. nasi lemak ayam RM3 x 41 orang = RM123.. mau botak kepala abang.. abang kan?

Dorang tak tau pun aku dapat feedback positif dari Dr.. sebenarnya, budak2 yang nakal dalam kelas tu cam Iqmal n Rifhan, still dengan perangai hantu dorang.. ada sesetengahnya, duk main pemetik api, nak bakar bulu lengan.. sabo je la.. nasib Dr tak nampak.. tapi Dr sedia maklum yg dorang ni camne.. aku dah cakap awal2 kat Dr, level dorang ni rendah je.. so, memang akan failed kalu nak wat Inquiry Learning sebab dorang memang kene dapat guide dari teacher..

So, esok, aku nak cakap la kat dorang.. Dr tak puas hati dengan perangai Iqmal n Rifhan.. haha.. aku nak belanja gak dorang, tapi gula2 $20.. cikgu tak der duit weh.. tunggu next observation, kalu aku dapat A praktikal, memang aku belanja nasi lemak ayam.. tapi kalu dapat A-, nasi lemak biasa sudeh.. siyes.. walaupun budak tak dapat makan nasi lemak ayam esok, tapi cikgu dapat makan ikan bakar malam ni.. abang belanja.. suke2..

MONTHLY CHECK-UP

Okeh.. baby mama dah besar ye.. tak sabar pulak nak tunggu tendang2.. abang cakap, first pregnancy ni, paling awal boleh rase kick dari baby adalah masa 18 minggu... tapi mase sekarang ni, mama dah rase denyut2.. kadang2 rase bimbang kalu rase denyut2 tu.. sebab tak tau ianya adalah dari baby atau sebaliknya.. baby mama sehat kan kt dalam?

Timbang berat macam biasa.. aku timbang kat makmal, berat 50 kg, berat kat klinik pulak 47.5 kg.. senanya, 47.5 kg tu dah terlebih.. haha.. tapi nasib la penimbang tu rosak, kalu ikut yang penimbang kat makmal, berat 50 kg, mau kene bebel dengan nurse.. abang cakap normal la berat aku naik banyak sebab aku tak der alahan muntah2, selera makan bertambah je.. tapi kadang2 control gak.. takut weh kene kencing manis mase preg.. nauzubillah.. tapi perut tak der la nampak sangat lagi.. oke jue, tunggu eh.. kalu perut dah nampak, anim upload gambo.. huhu..

Baru2 ni, abang ade cakap kat aku.. mesin ultrasound tu mahal.. aku cakap wat ape gitau harga, bukan nak beli pun.. tau abang cakap ape, "kalu murah boleh beli.. scan hari2.. boleh tengok baby hari2.." layan je la.. tunggu abang jadi pakar eh.. agak2 gaji RM50K above tu, boleh la nak beli satu wat bilik ultrasound khas.. haha.. boleh bukak utk orang ramai, sekali scan bayar RM 1o.. [ isy, nege lagi!]

Oke.. sampai sini je la.. dah rase senak2 kat perut.. baby tak selesa kot mamanya tegak je ngadap laptop.. isy baby ni, maju la sikit.. tak kan nak jadi cam baba kot, facebook pun sebulan sekali bukak.. haha..

2 Comments:

Projek Perumahan Pantai Timur said...

sedap ngat kabo ke abg g2..abg xske dkpg facebook.tgh mikir nk cri dt kot ane leni..baby dh x lme nk kuar.kurg2 kne cri lam 2k lg utk baby..cramp rase otok.huhu..ni mama dh xmuat hbs dh bju2.xlme lg nk kne shopping sakan plak ni.ske la dia.hehe

Shahibul Afzan Wahab said...

hehe...zubir rajin study..dok main fesbuk2 ni...

apa2pun, semoga Allah memberkati hidup zubir dan aniem...aminn...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online