:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Sunday, March 14, 2010

Akhirnya Aku Boleh Masak..

Secara jujurnya, aku dah lama gantung apron kat dapur tu.. hamper 3 bulan apron itu digantung, sudip tidak diusik, periuk tidak berasap n senduk tidak diangkat!! haha.. ni kes baby yang boikot tak nak bagi mama dia masuk dapur.. dan sebagai solusinya, baba dia la yang terpaksa masak untuk mama oke.. tapi baba masak sedap dari mama kan, baby?? .. so, mama makin mengada2 cakap mama tak leh masak sebab alah bau masakan.. ngeh~~~


Tapi memang betul pun aku alah bau masakan.. dan alhamdulillah dapat suami yg memahami.. maka, makanan bungkus yang selalu dibawa balik ^_^ .. disebabkan sejak akhir ni duit makin lama makin 'kering', so abang la yg terpaksa masuk dapur jadi Mr. Mama oke.. lalu, abang dapat award! minyak panas tertumpah atas jari dia.. 3 jari burn.. hohoho.. kesian betul! [ni abang ikhlas ke tak masak utk aling? ngee~~]


Nak jadi kan cite, aku merajuk dengan abang tadi.. so, dengan secara 'tidak sengaja', aku masuk dapur.. amik apron, amik sudip, amik kuali n masak.. haha.. tup..tup..tup.. sardin aku dah siap... baru aku sedar, ~oh, rupenye aku dah boleh bau aura masakan.. hikhikhik.. aku rase, pasni confirm abang cakap nak makan masakan aku sebab dah lama dia cakap rindu aku punye masakan [mase aku sehat walafiat, tak pernah pulak puji masakan aku.. tetibe cakap sedap plak.. adeh]


Senanya, aku pun lega bile aku pun kembali stabil.. means dah boleh masak sendiri.. tau2 la kan, kalu makan kat kedai ni, 2 orang dah habis banyak mane.. itu pun nasib ade cafe UIA yang sememangnya harga utk student.. tak rase beban sangat.. =D so, baby, lepas ni duduk baik2 aja kt dalam tau.. dah2 la berlakon dengan mama, lakonan kite dah berakhir la sayang! mama n baba rindu kamu.. mmmuahhh


2 Comments:

Unknown said...

salam, semoga bahagia hingga akhir hayat. suka blog ni. terasa bahagia juga.

huhu~

btw,, saya nak pinjam ayat kakak.

bersendikan sunnah, bertakhtakan adat. waa! so meaningfull.

boleh?

Mami Hadeef said...

aniem to hazen:

wsalam.. mekasih banyak2.. =D .. amik la ayat tu.. akak pun ciplak dari kad jemputan kawen sape ntah.. haha..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online