:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, March 3, 2010

Kisah Mama n Baby..

Dulu aku pernah tulis tentang MISI MENAIKKAN BERAT BADAN kan?? oke.. misi tu dah berjaya sepenuhnya, malah terlebih plak berat.. bermula kisah aku gi klinik desa 17.2.10, dorang cakap berat tak naik.. tapi bile aku gi klinik UIA keesokannya, berat aku naik gak 1.5kg.. dek kerana takut kene marah sebab berat tak naik (takut kene marah dengan misi klinik desa), maka aku melantak semua makanan tanpa sedar diri..


Lepas 2 minggu dari tarikh tersebut (2.3.10), aku gi semula klinik.. timbang berat dorang cakap just naik 0.5kg je.. bermakna berat aku 46.5kg.. dorang nak berat aku 47 kg oke.. aku memang tak caye gile, tapi tak per la kan, takkan nak melawan plak.. as a result, dalam kad pink, berat aku ditulis dengan pen merah.. adeh, pen merah lagi.. mereka cakap, hari ni alang2 aku memang ada appointment dengan Doc kat Beserah, so boleh refer terus kat Doc..


Berkebetulan abang pun tak der kelas hari ni, so aku habes sekolah kul 2.30pm, terus pecut ke Beserah.. alhamdulillah, patients tak ramai sangat.. mase timbang kat klinik Beserah, berat aku rupenye 48 kg.. wooo, banyak naik.. ni dah terlebih.. nasib nurse2 kat situ dah sedia maklum yg penimbang di klinik indera mahkota rosak.. so, tak der la dapat dengar ceramah free sebab berat terlebih...


Time nak scan, alhamdulillah tak ramai patients.. so, cepat la turn aku masuk bilik Doc.. abang siap mintak permission lagi dari Doc, "boleh saye masuk Doc?" haha.. dia mintak izin sebab dia takut kene halau macam pernah terjadi kat Hospital Besut dulu.. masuk je, Doc baik sangat.. siap belek2 kad pink n ternampak la kat situ pekerjaan suami.. Doc ter'excited' sambil tanye abang student U mane n mintak abang scan sendiri baby kami.. haha..


Pangpungpangpung Doc speaking dengan abang, akhirnya sampai lah turn nak scan.. sangat tidak sabar oke.. waaa.. baby dah besar.. abang pun excited tengok sebab first time abang tengok anak dia.. bulan lepas abang tak berkesempatan sebab abang ade kelas.. mase Doc nak ukur segala bagai, sangat susah sebab baby gerak sana sini.. part yg paling best, tetibe baby menggeliat sambil luruskan tangan.. ohh~ anak mama sangat tidak sopan.. Doc gelak tengok baby.. tetibe aku terpikir, gaya baby menggeliat macam mama dia jerk! ohhh~ mama, sila sopan sedikit dalam setiap perbuatan sebab baby nak mula ikut tu.. ^_~


Bile dah siap ukur semua, Doc pun explain semua pada kami.. Doc cuba cari kaki baby, rupenye kaki dia berlipat (kedudukan biasa baby dalam rahim)...baby tak nak luruskan kaki macam dia luruskan tangan tadi.. so, dah nampak keseluruhan tubuh baby yg sempurna.. banyak2 bersyukur pada ALLAH.. alhamdulillah.. sebenarnya, time scan tu rase nak nanges je.. tak caya ada satu lagi nyawa dalam rahim neh sebab gaya tak macam orang peknen pun ^_~ Baby punye umur pun 13 weeks n 3 days follow LMP.. tapi tadi Doc betulkan EDD.. EDD sebenar 5/9/10.. mama tak kesah la 5/9 atau 8/9, asalkan sayang mama ni lahir bile dah cukup matang oke.. set!


Sangat berpuas hati tengok perkembangan baby tadi.. tak sabarnya rasa nak lihat kamu, sayang! cepat2 besar ye..mama n baba tak sabar nak peluk2, nak cium2, nak golek2 kamu.. yeay!!


4 Comments:

Insyirah said...

wah beznya baca cite mama muda ni..hehe..
moga baby lahir dgn selamat..=)

Mami Hadeef said...

aniem to insyirah:

amin... =) lambat lagi, so tak rase cuak lagi.. haha

Diyana Amalina said...

baca kisah mama mude ne...tb2 je yana plak yg terlebih exited...best nyer nk dpt baby....

Mami Hadeef said...

aniem to diyanan amalina:

tak pe terlebih excited pun.. tak de hal punye.. ngee~~ =D tak der la muda sangat pun.. dah 23 tahun dah taun ni.. nway, thanks sebab jadi follower blog neh..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online