:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, April 30, 2008

Uhh..Lega!!

Hari ni baru sudah jawab paper kimia. Soalan dia macam ok je. Bak kata Prof Rosli, jawapan memang ada tapi antara betul dengan salah je (",).. Cerita sebelum pergi exam.

Kat Hostel

Bangun pagi hujan lebat mencurah2 di muka Bumi Allah. Sejuk. 'Nak mandi sekarang ke?? Macam sejuk je. Amik air sembahyang pon dah menggigil. Nanti dulu lah. Jap agi'. Bisik aku dalam hati. Tup Tup,,bangun nak pergi mandi dalam pukul 8 dah tak ada air. Waaaa..Tensennye aku!! Bulan ni saje dah berapa kali tak ada air. 'Em, tak per lah. Jap agi ada lah tu air'. Tangguh lagi satu pekerjaan. Sambung study kimia yang belum habis khatam lagi. Huhuhu. Pukul 10 pagi bangun keluar bilik tengok dalam bilik air dah ada air ke belum. 'Belum ada lagi. Eee,,geramnya aku. Dah lah nak pergi exam pulak'. Nak pendekkan cerita, aku hantar lah mesej kat kawan aku kolej lain tanya ada air tak kat rumah dia. Dia jawab ada. Aku pun bersiap2 bawak tuala dan keperluan sewaktu dengannya pergi rumah kawan aku tu. Mandi siap2 dalam kul 11.45 pagi. Then, lepas makan bersiap2 nak pergi kampus. Solat zohor kat sana.

Kat Kampus

Dah siap solat Zohor, aku dan kawan bergegas la ke taman u. Satu2 tempat exam yang paling aku tak suka. Meja besarnye seciput. Lebar sehelai kertas je. Kertas soalan kena pegang maklumlah nak 'parking' atas meja dah full. Jam baru pukul 2.00pm. Alamak!! Sakit Perut.. Macam mana ni. Nak masuk dalam Bilik exam tu lambat lagi. Toilet dekat Taman U mana ada kat luar. Semua kat dalam bilik kuliah. Lepas ni kena cadangkan kat MPP supaya buat toilet kat luar bilik kuliah. Takut tahun depan aku jadi camni lagi. Geram jugak dekat perut ni. Tadi masa dekat Surau kau tak nak meragam. Kat sini buat hal pulak. Dah lah 2 tajuk akhir tak baca lagi. Ngam2 aku hold dulu untuk nak baca last minit. Last2 diri aku yang jadi macam ni. Bila aku tengok pak guard dah bagi masuk, aku terus serbu ke gate. Terhimpit2 orang nak masuk. Macam kat pesta jualan murah. Hehehe. Tapi ni semangat exam membuatkan semua orang tak sabar untuk berjuang. Masuk je bilik exam, aku terus minta kebenaran Pensyarah. "Puan, toilet jap". Stop kat sini. Takkan yang dalam toilet pon aku nak cerita. Haha.. Keluar dari toilet tengok2 orang dah start dah jawab. Cuak nya. Aduiiii, situasi yang paling aku benci. Tiba2 tangan menggigil pulak. Lepas baca doa banyak2,, baru lah rasa tenang dan mula jawab. Tapi jawab je laa..Entah betul atau tidak, tengok result nanti..


Pengajaran


  • Bangun pagi nak sembahyang tu terus mandi. Padah kalau tangguhkan kerja. Lagipun, mandi pagi2 ni mak aku cakap awek muda. Patut lah tengok mak aku mukanya muda je sentiasa. Huhuhu..
  • Jangan baca last minit. Study awal2, ubah perangai jadi RAJIN. Huhu.. Mungkin nasib hari ni baik sebab soalan dari 2 tajuk akhir tu hanya 2 je. Semua aku tembok. 1 betul 1 salah. Pengajaran semester depan Study awal2 (boleh ke??)

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online