:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, April 29, 2008

Hidup Seorang Mahasiswi

Hidup dulu dengan sekarang. Apa bezanya??

Dulu aku seorang pelajar sekolah. Tiap2 hari uniform kain biru tua, baju biru muda dengan tudung putih yang aku sarungkan. Pengawas sekolah lah katakan,,padahal diri sendiri yang tak berdisiplin (",)..
"Aaa??Bestnya dia dapat masuk u. Dapat u mana yea??Ape??UPSI??Emm,,mesti result tinggi kan??"..Bila dengan kakak2 dan abang2 kawan termasuk lah kakak2 dan abang aku dapat masuk universiti macam best je..Rasa macam terer sangat. Hehe..Pastu berangan nak pilih universiti mana. Tak nak UM sebab dah 2 orang dalam keluarga masuk universiti tu. USM tu kawasan orang Cina, tak nak jugak. UKM dah ade kakak yang belajar kat situ. Kalau UPM nak ambil kos ape. Kakak kedua aku cakap "Jadi cikgu lah senang, keluar esok2 terus dapat kerja"..Cikgu??Cikgu Haniem??hahaha..Macam kelakar je bunyi nyer..Sombong betul,,tak pandang langsung bidang perguruan. Tak nak lah cikgu. Nak ambil Medic boleh jadi doktor..Berangan bukan cita-cita. Itulah padahnya. Tapi niat nak jadi doktor tue niat terpesong sebab nak ikut secret admire. Hehe..

Tapi sekarang hidup aku dah jadi mahasiswi. Macam tak percaya. Sekejap je masa berlalu. Rasa baru macam semalam duk pilih2 nak jadi ape. Ingat lagi masa darjah 1. Balik sekolah, "mak, adik nak jadi cikgu bahasa Inggeris sebab BI dapat 100%"..Hampreh betol..BI dapat 100% terus je nak jadi cikgu BI..Konon nya terer sangat la tu..Tapi apa yang aku pernah sebut yang pertama dulu rupanya jadi kenyataan. Walaupun bukan cikgu BI, jadi cikgu Fizik, tapi Fizik dalam BI juga..hehehe..Nak jadi cikgu BI??Result SPM, BI pun dapat C..hehehe..Tapi walau apa pun,,aku bahagia dengan hidup aku sekarang. Belajar fizik dari dulu, kini dan selamanya..Fizik laa dunia aku..Hidup sebagai mahasiswi best ke??Dulu ingat macam best sebab dah jadi orang dewasa, boleh buat apa saja, dah tak payah pakai baju sekolah, tak ada peraturan sekolah, tak ada peraturan asrama, tak makan makanan macam asrama..pehhh..berlagak tul..hahaha..sekarang hidup dikelilingi dengan assignment yang boleh buat otak aku jadi BIOL, persaingan sengit nak dapat kan pointer terbaik, tension bila dengar kawan dapat dean list, maklumlah aku ni tergolong dalam golongan orang yang sederhana saja. Ini bukan takdir, tapi suratan untuk orang yang MALAS macam aku..hehehe..Ok laa..Aku nak study dah..Esok Final Exam untuk Paper Kimia..Conclusion aku,,hidup macam budak sekolah ke, mahasiswi ke, tetap sama membesar sebagai seorang manusia normal (",)..

Waallahu'alam..

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online