:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, April 29, 2008

Selamat Ulangtahun Keputerian ke 21


28 April 1987; 10.20 pm

Derita seorang ibu menanggung kesakitan untuk melahirkan seorang puteri yang dikandungnya 9 bulan. Namun penderitaan ini ditahan, dikuatkan dengan semangat dalam diri agar kesakitan ini dapat dilalui. Tangisan seorang bayi perempuan menghilangkan kesakitan tadi. Lantas dikucup pipi yang masih lagi merah dengan darah. Dibisikkan dengan kata-kata 'semoga menjadi anak yang baik pabila besar nanti'..Bayi itulah seorang aku..

28 April 2008; 00.03am

Hari ni genap usia ku 21 tahun meniti perjalanan di muka bumi ini. Bertambahnya usia mendekatkan lagi dengan kematian. Insaf diri ini pabila menerima msg daripada seorang kawan mengingatkan tentang kematian. Namun, sepanjang 21 tahun aku menyedut udara Allah ini, apakah sudah cukup amalan ku??Soalan ini kembali menginsafkan diri ini. Di saat ini aku masih di medan peperiksaan final..bukan medan perang yea..hehehe.. Doakan semoga diri ini berjaya dengan cemerlang dalam peperiksaan akhir ini..

Kek yang kt atas tu adalah pemberian kawan baik aku (bakal tunang lebih kurang)..huhu..ucapan terima kasih kepada Mohd Zubir bin Abdul Rahman kerana sanggup buat surprise untuk besday girl ni..ucapan terima kasih juga untuk housemate aku kerana mengorbankan masa untuk beli kek, kad, makanan sume untuk celebrate my besday..Sayang korang sume..Ni la first celebrate yang aku terima sepanjang 2 tahun blaja kt univ. ni..yela, sb tahun lepas aku balik awal coz habis exam pon awal..hehe..kat matric pon x sempat sebab habis exam awal jugak..so, tahun ni jea aku habis exam lambat dari orang lain menyebabkan besday aku sempat di sambut..walaupun aku dah 21 tahun, tapi aku still awek muda..prove??haha..tengok kek kat atas tue,,dah 21 tahun pon still di panggil baby..wawawawa..another prove??gi memane jea, orang akan tanye aku,, "dik skolah kat mane??"..aku dengan segan silu jawab,,"da x skolah, blaja kt u"..nanti bile aku dah jadi cikgu aku dah xleh jawab blaja kat u lagi sebab dah kuar u..so, kalu ade orang lain tanye same question, aku jawab laa nama skolah yang aku ngaja dan aku pasti dorang akan ingat aku budak skolah lagi kecuali kalau aku dah kawen and jadi mak buyung,, xkan ade lagi orang tanye aku skolah mane..kalu ade,, memang orang tu la yang sewel..hehehe..

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online