:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, January 23, 2009

Kebizian Tahap Serius..

Sem ni blog jadi kurang aktif.. bnyak mende yang nak diluahkan tetapi tiada masa yang mencukupi untuk meluangkan masa depan laptop dan menaip tentang apa yang ingin disampaikan.. sem ni still amik 18 kredit hours.. same jugak seperti2 sem lepas.. tak pernah kurang.. tapi kenapa sem ni bz sangat??

Sem ni merupakan sem kedua terakhir sebelum masuk sekolah untuk praktikal.. so semestinya sem ni anim kene bnyak buat preparation untuk praktikal dan preparation untuk memenuhi syarat mendapat ijazah sarjana muda sebelum nak tamatkan pengajian ni..

Sebenarnya kami pelajar2 fizik diberi pilihan samada untuk drop atau tak subjek Perancangan dan Perlaksanaan Kurikulum Fizik ni memandangkan praktikal tak jadi untuk semester 7.. sem lepas diuar-uar kan kami kene praktikal sem 7, sebab tu kena amik subjek tu sem 6.. bila fakulti bubarkan balik, jadi tak perlu lagi utk kami amik subjek tu..

Memandangkan Dr Nurul bagi pilihan untuk drop, ramai jugak yang drop subjek ni then amik sem depan.. yang tinggal hanya 1/4 daripada peljar fizik yang teguh nak amik jugak termasuk lah anim.. banyak reason if kalu amik sem ni.. pelajar Bio dan Kimia tak diberi pilihan pun rasenya untuk drop.. kalau anim tak silap laa..

Untuk kursus ni, kene buat lesson plan, micro teaching dan macro teaching.. then projek besarnya kene libatkan komuniti.. agak bz jugak laa.. tapi ni semua untuk preparation before kami ke sekolah untuk praktikal..

Bz yang satu lagi ni, kami kene siapkan proposal untuk buat tesis memandangkan kami ade lagi 2 semester.. tesis mesti disiapkan sebelum kami praktikal.. untuk sem ni kami kene siapkan proposal dulu dan refer pada supervisor.. untuk siapkan tesis, prefer sem depan.. if proposal diluluskan dan ade mase lebih, tak kesah nak mulakan pun dari sekarang..

So, itu laa kerja-kerja yang perlu kami siapkan.. 2 kerja, tapi memerlukan mase yang banyak untuk disetelkan disamping ade lagi tugasan dari subjek2 lain.. so, bz maaaa...

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online