:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, December 26, 2011

Satu Fitnah; Perit Untuk Diterima..


Aku ade masalah dengan 1 group dalam FB ni.. memang sakit hati tahap gaban, rase nak lancar perang dunia ke 3 je, tapi alahai, wat apa aku nak layan orang kelainan upaya ni (orang cakap lain, fikir lain.. orang tulis lain, faham lain).. susah kan jiwa aku kan.. kan x pasal aku dikategorikan sebagai mental disorder.. elok2 si suami clerk history patient lain, tetibe bini sendiri jadi patient kt wad psikiatri tu.. huhu..

Sah2 ade si polan ni tabur fitnah pulak.. dia ni memang ade masalah mental betul la.. dulu pun dah perang dengan aku dah.. nasib aku ni sabar.. skarang tabur fitnah pulak kt aku.. siap bagi link FB kedai aku, ko ape hal? kalau lah mase dia letakkan link kedai aku tu dengan menulis "reseller yg penipu" dan 100 org yg baca, jadi 100 orang yg percaya fitnahnya, mahu ko nak mintak maaf sejuta kali dengan dengan aku??

Meh aku nak cite apa yang membuatkan dia kate aku ni reseller yg penipu.. dalam kedai kecik aku tu (insya ALLAH, akan jadi besar!), hanya menjual Cloth Diaper brand Sunny Baby, Babyland dan Coolababy.. start nege dulu memang aku jual Happy Flute XL sebabnya mase tu Babyland masih 1 row snap button dan cutting lebih kecik dari Sunny Baby.. bile supplier aku kt China tu dah ubah, buat 2 rows snap button, aku compare dengan Happy Flute, panjangnya lebih kurang sama dan Babyland more longer than Happy Flute lebih kurang 0.5cm!

Dinyatakan dalam tu yang Babyland adalah untuk baby 3-13kg, dan Happy Flute XL 3-18 kg.. so, skarang ni Babyland 2 rows snap button dah improve dia punye product, 3-13kg means untuk 1 row snap button sebab cuttingnya kecik.. untuk yang 2 rows snap button ni dia untuk baby yang sampai 18 kg.. malah lebih 18 kg pun padan.. ko x caya cik kak? meh aku tunjuk bukti..



Sorry, dari siapa terpaksa dirahsiakan sebab itu dia punye profil.. terbukti kan dia kate anak kawan dia 20 kilo pun padan.. nak lagi bukti, dari kakak aku sendiri.. tp kakak aku ni x update FB dia, jadi melalui mesej je la..

" Ahnaf muat je.. rase nye dah 15 kilo lebih kot.. dah lama x timbang.."

Ahnaf adalah anak sedara aku.. see, walaupun berat x sampai 20 kilo, tp melebihi 13 kilo pun padan Babyland.. jadi, aku bukan lah reseller yang penipu cik kak.. kalau ko nak lagi bukti, aku boleh suh semua customer aku bg testi penggunaan CD pada anak mereka.. tp ade aku kesah? seperti dinyatakan di atas, malas nak bergaduh dengan orang kelainan upaya.. huhu..

Sometimes aku boleh jadi mulut jahat.. aku ade hati.. aku boleh sabar.. tp bile dah statekan yg aku ni penipu dan kalaulah perbuatan dia ni boleh menutup periuk nasi aku, terima lah balasan di Akhirat.. ingat, doa orang teraniaya dimakbulkan ALLAH.. kan aku doa kedai kau hangus terbakar baru tau.. tp x doa pun gitu.. malas nak layan orang cegini.. kan aku jadi kelainan upaya pulak kang..


3 Comments:

Nurul aziyana said...

alahai...susah2 sngt saman je anim..saman malu dan saman sbb nk jatuhkan bisnes org..semua lawyer fees die bayar..hahahahha wah macam senang je nk buat..sabar ye

~MAWAR~ said...

sabar ye kak..insyaallah ada rezeki akak..jgn dihirau dek kata3 org cenggitu..

spe_echless!! said...

"org kelainan upaya.."mmg la patut bila dh tutup puyuk nasi org..:)saba jela, teruskan menege,jgn peduli,entah2 dia nk claim balik kot sbb xnk guna cd tu.ha2

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online